گلب‌الدین-از-راکت-زدن-به-حرف-زدن-تکامل-کرده-است

معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر گلب‌الدین حکمتیار مبنی بر سقوط نظام، می‌گوید که تکامل این شخص را از مرحله راکت زدن به حرف زدن باید ارج بگذاریم.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز دوشنبه(۲۷، دلو) در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که دولت افغانستان نیاز به آوردن اسلحه بصورت مخفیانه و قاچاقی  ندارد. 

وی افزوه است که دولت همیشه نیاز های تسلیحاتی اش را بصورت واضح و مشروع برآروده ساخته است و می سازد. زیرا تدارکات تسلیحاتی در صلاحیت‌های مقام ریاست جمهوری است و او مصلحت آخر را  تعیین می‌کند که از کدام مرجع خریداری صورت گیرد. 

آقای صالح بدون ذکر نام حکمتیار می‌گوید که بیش ازچهل سال تلاش فرسایشی و افسرده کن توام با بغاوت، کودتاه، دسیسه، توطیه، جنگ و کشتار "موصوف"  را به ارگ نرسانید.

به گفته صالح؛ هیچ آدرس ضد افغانستان نیست که حکمتیار به آن مراجعه نکرده باشد، در فرجام بازهم  به ارگ نرسید.  اما وقتی به بیرق ملی، قانون اساسی و نظام تمکین کرد به ارگ مهمانش کردند تا ساعاتی را در یک جمع بگذراند. 

صالح می‌گوید: حکمتیار آن ساعات را نیز ضایع ساخت و جریحه ایجاد کرد ؛ اما حالا از مرحله راکت زدن به حرف زدن تکامل نموده است. این بخش را باید ارج بگذرایم. 

معاون اول ریاست جمهوری با طعن می‌گوید که بگذارید هرچه دلش است، بگوید؛ زیرا فکاهی‌های سیاسی خبر سازتر اند.

در همین حال، عطا محمد نور نیز در واکنش به این اظهارات اعلام نموده که  "حکمتیار از درون خانه کرایی حکومت که توان بیرون شدن از آنجا را ندارد، طرح بر اندازی نظام را مطرح می‌‌کند، چقدر خنده آور است."

آقای نور به حکمتیار هشدار داد که مقاومت اول را پیروزمندانه به موفقیت رسانیدیم، مقاومت دوم را درصورت نیاز و برای دفاع از کشور و مردم شکل خواهیم داد.

این درحالی است که پیش از این، گلب‌الدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی، هشدار داده بود که اگر حکومت افغانستان زندانیان این حزب را آزاد نکند، گردهمایی بزرگی راه‌اندازی خواهد شد که به پایان حکومت اشرف‌غنی منجر شود.

دواخان مینه‌پال، معاون سخنگوی ریاست‌جمهوری نیز در واکنش به سخنان اخیر گلب‌الدین گفته است که تنها نیروهای دفاعی و امنیتی حق استفاده از زور را دارند.

گلب‌الدین از راکت زدن به حرف زدن تکامل کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد