گیلانی-ادعای-رئیس-پیشین-امنیت-ملی-را-رد-کرد

سید حامد گیلانی، رهبر حزب محاذ ملی ادعای رییس پیشین امنیت ملی(گیلانی با شبکه حقانی روابط نزدیک دارد) را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز، پیر سید حامد گیلانی، رییس حزب محاذ محلی امروز (سه شنبه 19 جدی) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: " من برای تحقق صلح بین دولت و طالبان اقدام کرده ام و مردم نیز از این اقدام من حمایت می‌کنند چرا که مردم از جنگ و ناامنی خسته شده اند".

آقای گیلانی گفت: گروه طالبان با پادرمیانی بزرگان قوم منگل ولایت پکتیا، 14 عسکر نیروهای امنیتی را رها کرده است که این اقدام طالبان به معنی علاقمندی آنها به پروسه صلح است.

رهبر حزب محاذ ملی در رابطه به ادعا رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور که وی را متهم کرده بود، در صدد رهایی انس حقانی از زندان است، گفت: "این ادعاها علیه من صحت ندارد و رسانه‌ها نیز نباید در سدد تخریب افراد و گروه‌های سیاسی  باشند.

او افزود: زمانی که انس حقانی دستگیر شده بود نیز حزب محاذ ملی تاکید کرده بود که افغانستان از خود قانون دارد و نظام عدلی و قضای این کشور در رابطه به انس حقانی قضاوت میکند نه حزب محاذ ملی.

گیلانی تاکید کرد؛ حزب محاذ ملی با اسلام آباد در ارتباط است چرا که پاکستان در قضایای افغانستان همانند دیگر کشورهای منطقه دخیل است و گفتگو صلح بدون پاکستان معنا ندارد.

او گفت: مردم افغانستان صلح می خواهند و از جنگ و ناامنی خسته شده اند و وی از هر طریق که صلح تحقق پیدا کند، اقدام می کند. گیلانی از رسانه‌ها نیز خواست که از پروسه صلح حمایت کنند.

14 تن از نیروهای امنیتی که از ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا توسط طالبان اسیر گرفته شده بود، دو روز قبل رها گردیدند و حامد گیلانی این اقدام طالبان را نیز علاقمندی انها به پروسه صلح عنوان نمود.

 

گیلانی ادعای رئیس پیشین امنیت ملی را رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد