یزیدهای-زمان-می‌خواهند-افغانستان-را-به-کربلا-تبدیل-کنند

رییس جمهور غنی: شِمْرها و یزیدهای زمان می‌خواهند افغانستان را به کربلای دیگری تبدیل کنند، اما درسی که از مکتب اهل بیت پیامبر آموخته‌ایم، این است که صدای عدالت بر بانگ ستم پیروز می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم گرمی داشت از روز عاشورا گفت؛ تروریست‌هایی که امروز بر مساجد، معابد، مکاتب، مراکز علمی و تجمعات حق‌طلبانۀ مردمی حمله می‌کنند، با هر نامی و با هر ادعایی که داشته باشند، داعیه‌ی جز راه و رسم شِمر و یزید ندارند. دست‌های آلوده به جنایت و آغشته به خون بی‌گناهان در برابر ارادۀ نیرومند مردمی که خواهان عزت و آزادگی هستند خواهد خشکید و عاقبتی جز تباهی و شکست را تجربه نخواهد کرد.

وی افزود؛ حملات تروریستی که در سرتاسر کشور صورت گرفته در زابل، در هلمند، در پکتیا، در ننگرهار و در این اواخر در شینوار و برچی، مردم بی‌دفاع ما به خاک و خون کشانیده شدند، درد و رنج همه مردم افغانستان یکی است، اما دشمنان افغانستان می‌خواهند به این حملات، جنبۀ قومی و مذهبی بدهند. این برای ما یک خطر بزرگ است، ما با همکاری مردم مشترکاً در مبارزه با این تهدید موفق شده می‌توانیم و شک و شبه‌ی نباشد که هر حمله سر مردم هزاره سر مردم اهل تشیع ما، حمله بالای تمام  مردم افغانستان است و حمله بر وحدت ملی افغانستان است و عمده ترین مسئلۀ اولویت امنیت ملی ما قرار خواهد داشت.

آقای غنی گفت، ما یقین داریم که در این نبردِ سرنوشت‌ساز، پیروزی از آنِ مردم ماست و شکست و سیاه‌رویی از آن‌ِ کسانی است که راه شرارت ‌و تباهی را در پیش گرفته‌اند.

رییس جمهور غنی تاکید داشت که در این نبرد، ما باید همه در کنار هم باشیم، دست‌ها را با اعتماد بهم گره زنیم، صف‌ها را فشرده نگاه داریم و در برابر شکاف‌هایی که بنام مذهب، زبان، قومیت، حزب و تبار ایجاد می‌شود، با هوشیاری ایستادگی کنیم. زیرا خون سنی و شیعه این سرزمین یک رنگ دارد، سرنوشت تاجیک و پشتون این کشور بهم گره خورده است، آبروی هزاره و ازبک این میهن مانند هم است، فرزندان سادات و بلوچ و پشه‌ای و پامیری و همه اقوام عزیز این ملت زیر یک سقف، برای یک آرمان و در برابر یک انتخاب تاریخی قرار دارند. بنابراین هر کس که بخواهد با هر هدفی در میان مردم ما درز و مرز ایجاد کند، هم به خود جفا کرده است و هم به دیگران. این آرزویی است که دشمنان افغانستان در سر می‌پرورانند و تروریست‌ها با جنایات خود می‌خواهند به آنجا برسند.

یزیدهای زمان می‌خواهند افغانستان را به کربلا تبدیل کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد