یماماتو-با-اعضای-رهبری-کمیسیون-مستقل-انتخابات-دیدار-کرد

تدامیچی یماماتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل با اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات پیرامون موفقیت روند انتخابات در مقر این کمیسیون دیدار کردند.

به گزارش افغان نیوز: حواعلم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ضمن سپاسگذاری از همکاری های جامعه جهانی گفت که ۹۸  درصد انتخابات ریاست جمهوری به گونه موفقانه سپری شده و اکنون روند جمع بندی آرا آغاز که این روند به دلیل مشکل ارتباطات مخابراتی در برخی  از ولایات به کندی مواجه گردیده بود.

خانم نورستانی حمایت جامعه جهانی را از این پروسه با ارزش خوانده و از نامزدان خواست که از پیش داوری ها بپرهیزند و به اعلان نتایج از سوی کمیسیون احترام بگذارند.

از سوی هم، آقای یماماتو موفقیت این پروسه را به اعضای کمیسیون و مردم افغانستان تبریک گفته افزود: با وجود شرایط دشوار،  انتخابات به وجه احسن آن برگزار گردید؛ اما مالکیت این پروسه مربوط به کمیسیون های انتخاباتی می باشد. وی خطاب به اعضای کمیسیون مستقل انتخابات افزود اعتماد مردم  و  شرکای انتخاباتی وابسته به کارکرد های شما است.

اورنگ‌زیب عضو این کمیسیون گفت: ما توانستیم در مدت بسیار اندک انتخابات را موفقانه برگزار  نماییم و تعهد مینمایم که نتایج را مطابق تقویم انتخاباتی اعلان و اعتماد مردم بالای کمیسیون را احیا نماییم.

آقای اورنگ زیب اضافه کرد، نامزدان باید اسناد حقوقی و اصول رفتار امضاء شده توسط خود شان را در مورد روند های انتخاباتی رعایت نمایند.

رحیمه ظریفی عضو کمیسیون ضمن سپاسگذاری از اقای احمد اسحاق حسن و ایلوینا روبنسن اعضای بین المللی کمیسیون گفت: ایشان مانند یک افغان در کنار ما شب و روز زحمت کشیدند و از تعهد شان در قبال روند انتخابات سپاسگذاریم .

حبیب الرحمن ننگ رئیس دارالانشای  کمیسیون نیز در ادامۀ مجلس صحبت نموده افزود: به هیچ فرد اجازه مداخله نداده،  مطابق قانون انتخابات  و طرزالعمل های کمیسیون به پیش مرویم..

این درحالی است که انتخابات ریاست‌جمهوری، به‌رغم تمامی چالش‌ها و مشکلاتی که پیش‌بینی شده‌ بود برگزار شد، اما بر بنیاد گزارش‌ نهادهای ناظر، دسته‌های انتخاباتی و رسانه‌ها میزان اشتراک مردم به‌طور چشم‌گیری نسبت به انتخابات‌های پیشین کم‌رنگ بوده است.

یماماتو با اعضای رهبری کمیسیون مستقل انتخابات دیدار کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد