یوناما-حمله-بر-شفاخانه-سردار-داودخان-را-محکوم-کرد

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) حمله گروهی بر شفاخانه سردار محمد داوود خان در کابل را محکوم نمود و آنرا در مغایرت با ارزش های انسانی دانست.

به گزارش افغان نیوز: این شفاخانه، نظامیان زخمی و بیمار و اعضای خانواده آنها را تداوی می نماید و بزرگترین مرکز صحی نظامی در افغانستان می باشد.

روز گذشته مهاجمان با استفاده از لباس دوکتوران، موتر مملو از مواد انفجاری خویش را در دروازه ورودی این شفاخانه منفجر ساختند و بعد از آن چند حمله کننده دیگر مسلح با کالشینکوف، بمب دستی و واسکت های انتحاری وارد این شفاخانه شدند.

پیش از آنکه نیروهای امنیتی افغان به این حمله پایان دهند، حمله کنندگان مسلح، بیماران و کارمندان صحی را هدف قرار دادند.

داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است. دفتر یوناما به بررسی شمار تلفات این حمله که بنا به گزارش ها زیاد می باشد، ادامه می دهد.

پرنیل کاردیل رئیس بخش سیاسی و سرپرست دفتر یوناما گفت: " این حمله تکان دهنده و منفور که آسیب پذیرترین افرادی را هدف قرار داد که تحت تداوی قرار داشتند. این حمله کارمندان صحی را که مصروف مراقبت از بیماران بودند نیزهدف قرار داد.

وی افزود: " این حمله ناجوانمردانه انعکاس دهنده نقض اساسی ترین اصول انسانی می باشد. بدون شک، این حمله قساوت آشکار به شمار می آید و عاملین آن باید پاسخگو باشند."

یوناما تاکید می کند که حمله به شفاخانه ها و کشتن و زخمی ساختن افراد به شمول زخمی ها و بیماران نیروهای نظامی و کارمندان صحی که در درگیری های مسلحانه نقشی ندارند، نقض قانون بشردوستانه بین المللی می باشد که امکان دارد جرایم جنگی به حساب آید.

یوناما از تمام طرف های درگیر در جنگ می خواهد تا در مطابقت با قانون بشردوستانه بین المللی به کارمندان صحی، کلینیک ها و شفاخانه ها احترام بگذارند و از آنها محافظت کنند.

خانم کاردیل افزود: "این قساوت نشان می دهد که چگونه آرزو و امید مردم افغانستان برای داشتن آینده ای صلح آمیز بارها و بارها توسط خشونت، خدشه دار می گردد. نهادهای سازمان ملل در افغانستان در حمایت از مردم افغانستان، که همچنان به کوشش هایشان برای ساختن آینده ای صلح آمیز ادامه می دهند، قرار دارند."

یوناما تسلیت خویش را به خانواده ها و همکاران کسانی که در این حمله کشته شده اند ابراز داشته و برای زخمیان این حادثه صحتمندی عاجل آرزو دارد.

یوناما حمله بر شفاخانه سردار داودخان را محکوم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد