یوناما-روند-شمارش-آرا-باید-آگاهی‌دهی-شود

دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان" یوناما" از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته است که خودشان را از آگاهی‌دهی از روند شمارش آرا به افراد دخیل مطمین سازد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه دفتر هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان" یوناما" که امروز یک‌شنبه(21، میزان) منتشر شده، آمده است که افراد دخیل در انتخابات ریاست جمهوری، پیش از این‌که درکی دقیق از روند شمارش آرا داشته باشند اظهار نظر نکنند.

این نهاد همچنین از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته است که خودشان را از آگاهی‌دهی از روند شمارش آرا به افراد دخیل مطمین سازد.

دفتر هیات معاوت ملل متحد در افغانستان همچنان از همه مقام‌ها و بازیگران افغانستان از جمله کمیسیون انتخابات، کمیسیون شکایات، احزاب سیاسی، دولت، نامزدان و حامیان آنها خواسته است که باید برای حفظ و تکمیل انتخابات و حفاظت از یکپارچگی این روند با توجه به جدول بندی و اعلام نتایج تعهد خود را نشان دهند.

از سوی هم، یوناما دلگرمی‌اش را از رفتن افغان‌ها به پای صندوق‌های رای در شش میزان برای شنیدن صدا و استفاده از حق اساسی‌شان جهت رای دادن به رییس جمهور آینده خویش، ابراز کرده است.

این نهاد افزوده است که از سال ۲۰۰۱ بدیسنو این نخستین انتخابات ریاست جمهوری بود که کاملا توسط مسوولان افغان برگزار شد و این یک نقطه قابل توجه در گذار افغانستان بسوی خود کفایی است.

این دفتر افزوده که مقام‌های افغان اقدامات زیادی ضد تقلب را جهت تضمین شفافیت روی دست گرفته اند و از هر شهروند افغان خواسته است که اگر شاهد تقلب باشد و یا مشکوک به تقلب گردد به مراجع مرتبط شکایات‌اش را در ج کند.

یوناما: روند شمارش آرا باید آگاهی‌دهی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد