یونس-قانونی-مخالفین،-گفتگوی-مستقیم-با-دولت-را-قبول-ندارند

یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری تصریح کرد که شورای عالی صلح باید مذاکرات غیر مستقیم را در نظر گیرد تا در نتیجه به مذکرات مستقیم تبدیل گردد، زیرا مخالفین گفتگو با دولت را همواره رد نموده اند.

به گزارش افغان نیوز: محمد یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری، امروز چهار شنبه(18، میزان) در جلسه مشورتی شورای عالی صلح با رهبران احزاب سیاسی گفت؛ اکنون زن و مرد افغانستان به این درک رسیده اند که همه صلح میخواهند، اما برای چگونگی تحقق صلح در افغانستان هنوز یک طرح واضح و شفاف ارائه نشده است.

وی اظهار داشت؛ صلح در افغانستان تنها توسط خود افغان ها صورت گرفته نمی تواند؛ زیرا ریشه جنگ در خارج از افغانستان است و صلح نیز نیاز به همکاری خارجی دارد.

آقای قانونی تاکید نمود که جنگ افغانستان به یک بن بست تبدیل شده است و هنوز حتی اراده برای تحقق صلح در افغانستان وجود ندارد.

به باور آقای قانونی؛ باید صلح عادلانه و پایدار صورت گیرد که به نفع همه مردم افغانستان باشد، هرچند صلح در حد گفتگو شروع شده است اما دولت سیاست مشخص برای تحقق آن ندارد.

یونیس قانونی گفت: مشکل کلان این است که مخالفین گفتگو با دولت را قبول ندارد. بنابراین شورای عالی صلح باید مذاکرات غیر مستقیم را در نظر گیرد تا در نتیجه به مذکرات مستقیم تبدیل گردد.

وی افزود؛ احزاب سیاسی برای آوردن صلح علاقمندی و آمادگی دارند اما شورای عالی نباید اجازه دهد تا روند صلح به سمت قومی و سمتی کشانده شود.

آقای قانونی تصریح کرد که شورای عالی صلح باید در پی این نباشد تا گروه طالبان را با حکومت کنونی ادغام کند، زیرا آنها هیچ وقت حاضر نخواهند شد و باید با آنها مصالحه صورت گیرد.

این درحالی است که محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح می گوید؛ درحال حاضر ضمن اینکه اجماع ملی برای صلح وجود دارد، طالبان نیز از جنگ خسته شده اند.

یونس قانونی: مخالفین، گفتگوی مستقیم با دولت را قبول ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد