یک-عضو-ارشد-طالبان-از-زندان-گوانتانامو-آزاد-شد

حکومت طالبان اعلام کرده که در نتیجه تعامل مثبت با امریکا، «اسدالله هارون یک تن از هموطنان ما از زندان گوانتانامو رها و به امارت اسلامی تحویل داده شد.»

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه منتشر شده از سوی طالبان، آمده است: «در نتیجه تلاش‌های امارت اسلامی افغانستان و تعامل رو در رو و مثبت با امریکا، اسدالله هارون از جمله دو زندانی باقی مانده در زندان گوانتانامو رها گردید.»

اعلامیه می‌افزاید که «امارت اسلامی افغانستان رهایی زندانیان افغان را در سایر کشورها و جویا شدن احوال آنان را نیز وجیبه خود می‌داند و تلاش می‌کند که هیچ افغانی در سایر کشورها در حالت مظلومیت قرار نداشته باشد.»

اکنون نیز با شماری از کشورها که در آنجا افغان‌ها به عناوین مختلف زندانی اند، در حال تماس هستیم و در راستای رهایی عاجل آنان تلاش‌ها جریان دارد.

امارت اسلامی طالبان در این زمینه از ایجاد سهولت‌ها از سوی کشور قطر، سپاسگزاری نموده است.

آمیت مهتا قاضی فدرال آمریکا در ایالت واشنگتن در ماه اکتبر سال گذشته، در حکم نهایی خود اعلام کرد که هارون طی 14 سال غیرقانونی در گوانتانامو زندانی شده و باید هرچه زودتر آزاد شود.

اسدالله هارون در سال 2007 توسط نیروهای افغانستان دستگیر و به ارتش آمریکا تحویل شد. وی به ظن ارتباط با تروریسم به زندان آمریکا در گوانتانامو منتقل و حدود 15 سال در آنجا زندانی شد.

یک عضو ارشد طالبان از زندان گوانتانامو آزاد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد