یک-فرمانده-حزب-جنبش-ملی-بازداشت-شد-جنرال-دوستم-به-دولت-هشدار-داد

نظام الدین قیصاری یک عضو حزب جنبش ملی شام گذشته در ولایت فاریاب به جرم سواستفاده از موقفش بازداشت شد، اما جنرال دوستم به آزادی وی تاکید کرده و به برهم خوردن برنامه های دولت در فاریاب هشدار داده است..

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: این فرمانده جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری زمانی که در جلسه امنیتی لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین شرکت می کرد در مسیر راه از سوی ارتش ملی مورد بازداشت قرار گرفت که پس از درگیری میان دو طرف چهار سرباز وی کشته و سه تن دیگر زخم برداشته است.

نظام الدین قیصاری فرمانده پولیس ولسوالی قیصار و نماینده ویژه جنرال دوستم بود که به گفته شماری از منابع به جرم تهدید نیروهای امنیتی و نیز آزار و اذیت این نیروها بازداشت شده است.

این فرمانده، دو ماه قبل هنگامی که شماری از نیروهایش در فاریاب در محاصره بودند به نیروهای امنیتی هشدار داده بود که اگر نیروهایش را از محاصره بیرون نکشند تمامی آنان را خواهد کشت.

در همین حال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری سواستفاده نظام الدین قیصاری را دسیسه  و راپورهای غلط دشمنان مردم دانسته می گوید که خطر فروپاشی و هرج و مرج در صفوف مدافعان فاریاب به وجود خواهد آمد.

آقای دوستم به حکومت هشدار می دهد  تا نماینده وی در خطوط دفاعی فاریاب را هر چه زودتر آزاد و از کابل به فاریاب برگرداند.در غیر آن ممکن است در شمال کشور نارضایتی مردمی اوج گرفته تمامی برنامه های دولت از جمله پروسه انتخابات را به چالش بکشاند، مسوولیت آن به عهده کسانی خواهد بود که زمینه ساز این بحران شده اند.

یک فرمانده حزب جنبش ملی بازداشت شد/ جنرال دوستم به دولت هشدار داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد