۲۱-ماده-قانون-اساسی-با-مشکل-مواجه-است

رییس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی بیان میدارد که این قانون از سوی حکومت نقض نگردیده، بلکه ۲۱ ماده آن به دلیل عدم آگاهی، ناتوانی مطلق، تعلل و بی کفایتی با مشکل مواجه شده است.

به گزارش آژانس افغان خبر: محمد قاسم هاشمزی، رییس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی امروز دوشنبه(۲۰ جدی) در مراسم بزرگداشت از سیزدهمین سالگرد و تصویب قانون اساسی در حضور خبرنگاران گفت: انتخابات قریه جات و ولسوالی ها، مبارزه با فساد اداری، رسیدگی به محیط زیست و نیز غصب زمین از موضوعاتی است که قانون اساسی در آنها تطبیق نشده و دولت را زیر سوال برده است.

رییس کمیسیون مستقل نظارت بر تطبیق قانون اساسی تصریح می کند، فرامین قانون اساسی در هر کشوری الزامی است و هیچ شرطی جهت تداخل در قوانین آن نمی تواند مانع عدم تطبیق قانون اساسی شود.

داکتر عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه مداخلات کشورهای بیرونی و نیز حسادت کشورهای همسایه را سبب تمامی چالش ها در کشور عنوان کرده می گوید، کشورهای خارجی و همسایگان حسود، افغانستان را با خواب های پریشان خود در مخالفت با خود یافته و کشورمان را مزرعه مواد مخدر، پروشگاه تریاک و میدان جنگ جهت امتیازگیری از جامعه جهانی و مرکز معاملات خویش ساخته اند.

وزیر وزارت عدلیه همچنان اظهار داشت، این وظیفه احزاب سیاسی، سازمان های اجتماعی و ادارات دولتی و غیر دولتی است که قانون اساسی را به عنوان یک اصل در این اماکن عملی نمایند.

آقای انور به تمامی بخش های آگاهی عامه مسایل حقوقی دستور داد تا آگاهی دهی از قانون اساسی را در صدر برنامه های کاری خود قرار دهند.

وی همچنین اظهار داشت جریده رسمی شماره ۸۱۰ را به مردم و ادارات توزیع و توضیح نموده به نشر مجدد آن اقدام خواهند نمود.

۲۱ ماده قانون اساسی با مشکل مواجه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد