۲۹-سنبله،-زنگ-خطر-پایان-کار-حکومت-وحدت-ملی-است

انجمن والیان کشورمی گویند: همزمان با فرارسیدن ماه سنبله، حکومت وحدت ملی نیز پایان یافته و ۲۹ سنبله زنگ خطری برعدم مشروعیت این حکومت خواهد بود.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: عبدالجبار تقوا، رییس انجمن والیان کشور، امروز چهارشنبه (۳ سنبله) در کنفرانس خبری در رابطه به عدم مشروعیت حکومت وحدت ملی بعد از۲۹ سنبله به رسانه ها گفت: براساس توافقنامه سیاسی کشوردر جریان دو سال حکومت باید لوی جرگه تشکیل می شد؛ اما این توافقنامه عملی نشده و لوی جرگه شکل نگرفت.

رییس انجمن والیان تصریح می کند که رهبران هر دو تیم انتخاباتی نه تنها در مدت دو سال قادر به ساختار حکومت وحدت ملی نبوده اند؛ بلکه اثرات ناگوار عوامل ضعف در امورحکومت داری و ارگان های حکومتی کشور را متاثر ساخته است.

عبدالجبار تقوا خاطر نشان  ساخت؛ سکوت مصلحتی شخصیت های سیاسی و ملی، نهادهای سیاسی و مدنی، مجال و زمان مناسب را برای تطبیق توافقنامه میسر گردانیده بود.

وی تاکید می کند؛ ضعف و یا عدم صداقت هر دو رهبر بنا به هر دلیلی اسباب ناتوانی شان را در تطبیق توافقنامه مهیا نموده است.

او اظهار داشت با اینکه حکومت مسٔوول توجه و ارزیابی اذهان عامه است ؛ اما اداره موجود هرگز به ذهنیت مردم و حتی نظریات شخصیت های سیاسی ارزش نگذاشته است که این کار بازار سیاست ، اقصاد و سرنوشت مردم را لنگ کرده است.

رییس انجمن والیان کشور می افزاید که در مدت  دو سال گذشته منتظر عملی شدن موارد شش گانه ساختار حکومت وحدت ملی بوده اند؛ اما به نظر می رسد موفق به تطبیق وعده های داده شده نبوده اند.

آقای تقوا هشدار می دهد از لحاظ قانونی و حقوقی بعد از ۲۹ سنبله حتی یک روز هم به  جز دو تیم در ارگ و سپیدار، حکومتی به نام وحدت ملی وجود نخواهد داشت.

۲۹ سنبله، زنگ خطر پایان کار حکومت وحدت ملی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد