۳-هزار-نفر-در-جرگه‌ی-مشورتی-اشتراک-می-کنند

عمر داوودزی تاکید کرد که تمام آمادگی‌ها برای برگزاری جرگه‌ی مشورتی صلح گرفته شده و نزدیک به ۳ هزار نفر در آن اشتراک خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمدعمر داوودزی رییس دبیرخانه شورای عالی صلح و مسوول برگزاری این جرگه روز یک‌شنبه (۱ثور) طی یک نشست خبری در کابل گفت که کم و بیش ۳۰۰۰ نفر اعضای شوراهای ولایتی، اعضای ولسی جرگه و افراد انتخاب شده در ولایات، در این جرگه اشتراک می‌کنند.

آقای داوودزی تأکید کرد که پیشنهادات این جرگه را رئیس جمهور خواهد پذیرفت و موقف دولت افغانستان در جامعه بین الملل، پس از ختم لویه جرگه، بربنیاد پیشنهادات این جرگه خواهد بود.

داوودزی گفت که این جرگه به کمپاین انتخاباتی ربطی ندارد و با آنانی که لویه جرگه را تحریم کرده اند، مذاکره جریان دارد تا قناعت داده شوند.

به گفته‌ی آقای داوودزی، جرگه‌ی مشورتی ۹ ثور بزرگ‌ترین و همه‌شمول‌ترین جرگه در تاریخ افغانستان خواهد بود، زیرا از تمام ولسوالی‌ها و روستاهای کشور نماینده‌ای در این جرگه حضور خواهد داشت.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز یکشبنه در جریان دیدار از وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان گفت که در لویه جرگه مشورتی، "صدای رسای افغان‌ها برای صلح" بلند خواهد شد.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، تیم‌های انتخاباتی محمد حنیف اتمر، رحمت الله نبیل، نورالحق علومی و شماری دیگر از احزاب، گروه‌ها و چهره‌های سیاسی لویه جرگه مشورتی را تحریم کرده اند.

۳ هزار نفر در جرگه‌ی مشورتی اشتراک می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد