۶۰-درصد-مردم-افغانستان-در-ناامنی-به-سر-می-برند

گلبدین حکمتیار اظهار داشته است که ۶۰درصد مردم افغانستان در ناامنی به سر می برند و نمی توانند رای بدهند باید هر حوزه رای دهی یک نماینده در مجلس داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار رهبرحزب اسلامی افغانستان امروز (چهار شنبه)در گردهمایی که از سوی این حزب در کابل را اندازی شده بود گفت هدف از این گردهمایی حزب اسلامی تنظیم مجدد این حزب در سراسر کشور می باشد.

گلبدین حکمتیار خاطرنشان کرد که ۶۰درصد مردم افغانستان در ناامنی به سر می برند و نمی توانند رای بدهند باید هر حوزه رای دهی یک نماینده در مجلس داشته باشد.

وی بابیان اینکه تجارب تلخ انتخابات های گذشته در انتخابات های آینده نباید تکرار شود افزود که نتایج انتخابات پارلمانی باید در زمان تعیین شده برای مردم افغانستان اعلام شود، نباید مانند انتخابات گذشته ماه ها بعد اعلام شود.

به اساس گفته های حکمتیار حکومت وعده کرده بود که زندانیان حزب اسلامی رها شوند اما نه تنها رها نشدند بل افراد دیگر حزب اسلامی نیز بازداشت شدند.

حکمتیار با ابراز اینکه جنگ در افغانستان از سوی شوروی تحمیل شد و حالا ناتو آنرا به میراث گرفته است گفت جنگ در تمام بخش های افغانستان میان دولت و مخالفان نیست بل به نحوی رقابت‌های قومی و گروهی است.

موصوف اشاره به انتخابات پارلمانی کرده افزود علاوه کرد که ما مجبور هستیم برای انتخابات پارلمانی آینده حزب خود را تنظیم کنیم .

وی از خارجیان بخصوص امریکایی های خواست که در انتخابات پارلمانی افغانستان به هیچ صورتی مداخله نکنند بل تنها نقش ناظر را در این روند داشته باشند.

حکمتیار فعالیت آزادانه حزبش را یگانه دست‌آورد موافقت صلح با حکومت خواند و از هوادرانش خواست که صبر داشته  و امیدوار به آینده باشند.

وی بدون اینکه از کسی و یا از حزبی نام ببرد، گفت تلاش ها جریان دارد که حاکمیت در افغانستان مانند کنفرانس بن میان چند کشور تقسیم شود.

رهبر حزب اسلامی خاطرنشان کرد که کشور عزیز ما از سوی دو ابر قدرت، بریتانیا و شوروی، و حال هم توسط امریکا و ناتو مورد تهاجم قرار گرفت.

به گفته های حکمتیار یازده ولسوالی ولایت غزنی نماینده در پارلمان ندارد فقد نماینده گان چند ولسوالی تمام امتیازات این ولایت را میخورند.

حکمتیار تصریح کرد که جز خدای رحمان هیچ حمایت کننده دیگری نداریم تمامی این مشکلات را با صبر سپری کرده و مطمئن هستیم که همین طور ادامه خواهیم داد.

وی افزود که بیایید بار دیگر با پروردگار تعهد کنیم که راهش را ترک نکنیم و بجز او سر خود را پیش کس خم نکنیم.

حکمتیار گفت اگر طالبان به صلح بپیوندند تمام شرط‌‌های معقول آنان را پذیرفته و با آنان همکاری خواهیم کرد.

وی در اخیرسخنان خود گفت : اعتیاد، فرار از کشور، بیکاری فقر مداخلات، سرباز گیری جوانان و ده ها مشکلات دیگر، فقط یک راه حل دارد، پایان بخشیدن به جنگ.

۶۰ درصد مردم افغانستان در ناامنی به سر می برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد