۷۵-زندانی-حزب-اسلامی-آزاد-شدند

۷۵ تن از زندانیان سیاسی حزب اسلامی، ‌روز( پنج‌شنبه، ۲۱ جدی) رسما از سوی دولت وحدت ملی افغانستان به اساس توافق‌ از قبل صورت گرفته، آزاد شدند.

به گزارش افغان نیوز: نمایندۀ گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی افغانستان در مراسمی که به همین مناسب در کابل برگزار شده بود، گفت که این افراد، متهم به انجام جرایم گوناگون از قبیل تهدید به امنیت و جرایمی داخلی بوده که بر اساس توافق، شاهد آزادی آن هستیم.

مسؤولان حزب اسلامی گفته‌اند قرار بود که ۲۰۰ تن از اعضای این حزب که زندانی سیاسی اند، آزاد گردند که به اساس مشکلات پیش آمده‌، فقط ۷۵ تن از آن میان آزاد شده‌اند.

این مسؤولان علاوه کردند که اعضای آزاد شدۀ حزب اسلامی، در زندان‌های مختلف به شمول گوانتانامو و بگرام دورۀ محکومیت خود را سپری کرده وافزودند که در  حال حاضر آنان آماده‌اند تا در راستای به‌وجود آمدن صلح در کشور قدم بردارند.

گفتنی‌ست که دولت وحدت ملی افغانستان پس از امضای توافق‌نامه صلح با گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی، توافق کرده‌اند که تمام زندانی‌های سیاسی این حزب را از زندانیان کشور آزاد خواهد کرد.

قبل از این نیز، ۷۰ زندان سیاسی حزب اسلامی در دو دور آزاده شده‌اند که در افغانستان به شکل آزادنه فعالیت می‌کنند.

هرچند، گلبدین حکمت‌یار، خود را رهبر حزب اسلامی دانسته و شماری از افراد را نیز زیر نام این حزب به اساس توافق‌نامه آزاد کرده، اما وزارت عدلیه افغانستان اعلام کرده‌ که کدام حزب به نام وی ثبت نیست.

وزارت عدلیه گفته‌است که در حاضر تنها حزب که بنام حزب سلامی در این وزارت ثبت است و رهبری آن‌را نیز عبدالهادی ارغندیوال به عهده دارد.

گفتنی‌ست که در این واخر نیز گزارش‌های به نشر رسیدند که موضوع رهبری حزب اسلامی افغانستان به یکی بحث‌های داغ میان گلبدین حکمت‌یار با عبدالهادی ارغندیوال مبدل شده‌است.

۷۵ زندانی حزب اسلامی آزاد شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد