۸-۲-میلیون-افغان-در-کشورهای-همسایه-افغانستان-مهاجر-هستند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید که بیش از ۸.۲ میلیون شهروند افغانستان در کشورهای چون ایران، پاکستان، تاجیکستان و ازبیکستان زندگی می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ یونیسف به‌ تازگی در گزارشی گفته است که بحران‌های طولانی در افغانستان منجر به مهاجرت و پناهندگی شهروندان این کشور شده است. 

یونیسف در این گزارش خود آورده است که ۱.۶ میلیون نفر پس از تسلط ا‌.ا بر افغانستان مهاجر شده‌اند.

طبق گزارش، تا ۳۰ جون ۲۰۲۳، بیش از ۸.۲ میلیون شهروند افغانستان با وضعیت‌های مختلف در ایران، پاکستان، تاجیکستان و ازبیکستان زندگی می کردند. 

به گفته یونیسف، از میان ۲.۱ میلیون پناهجوی ثبت‌نام شده‌اند.

این نهاد بین‌المللی افزوده است که در شش ماه نخست سال ۲۰۲۳، از شهروندان افغانستان و اعضای جامعه میزبان آنان در پنج کشور همسایه حمایت کرده است.

به گفته یونیسف، در سراسر این کشورها، برای ۲۱۰ هزار کودک مهاجر واکسین سرخک فراهم کرده و ۱۳ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه تحت درمان قرار داده و زمینه دسترسی ۱۰۲ هزار کودک به آموزش را فراهم نموده است.

یونیسف در این گزارش خود افزوده است که برای تامین نیازهای کودکان افغانستان، خانواده‌های آنان و جوامع میزبان در سال ۲۰۲۳، ۶۶.۲ میلیون دالر درخواست کرده بود.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل گفته که تا ۳۰ جون ۲۰۲۳ بخش عمده بودجه درخواستی تامین نشده و شکاف مالی ۴۴.۴ میلیون دالری وجود داشت.

این در حالی است که وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان ا.ا گفته که در چند روز گذشته نزدیک به دو هزار ۵۰۰ مهاجر از ایران از مرز اسلام قلعه هرات به کشور بازگشت کرده‌اند.

 

 

 

 

۸.۲ میلیون افغان در کشورهای همسایه افغانستان مهاجر هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد