۹۵-درصد-مردم-دایکندی-در-انتخابات-پارلمانی-اشتراک-کردند

معاون دوم ریاست جمهوری در جریان سفرش به ولایت دایکندی اظهار داشت که از نگاه میزان اشتراک در انتخابات پارلمانی، دایکندی مقام اول را در سطح افغانستان دارد.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری که روز جمعه (۱۸عقرب) با رئیس جمهور غنی در رأس یک هیأت عالی رتبه دولتی به ولایت دایکندی سفر کرده بود، گفت که آمار انتخابات پارلمانی امسال نشان می‌دهد که ۹۵ درصد مردم ولایت دایکندی در انتخابات پارلمانی اشتراک کرده‌اند و در رتبه اول از نگاه میزان اشتراک در این انتخابات در سطح افغانستان قرار دارد.

او افزود که بامیان با ۷۹ درصد اشتراکننده در رتبه دوم، فراه با ۷۱ درصد اشتراک کننده در رتبه سوم، کابل با ۶۳ درصد اشتراک کننده در رتبه چهارم قرار دارد.

معاون رئیس جمهور گفته است که حضور گسترده مردم ولایت دایکندی در انتخابات پارلمانی “نشانه بیداری و مدنیت” و سهم‌گیری مردم دایکندی در برنامه‌های ملی است.

وی هم‌چنان افزوده است که اشتراک گسترده مردم دایکندی در انتخابات نشان دهنده حرکت مردم دایکندی در جهت تثبیت نظام مردم سالاری و پرهیز از جنگ و خشونت است.

معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری کرده است که حضور “مسئولانه و آگاهانه” مردم دایکندی در همه عرصه‌ها، قوی‌تر و نیرومند‌تر از گذشته حفظ شود و در انتخابات آینده ریاست جمهوری، شورای ولایتی و شوراهای ولسوالی، نیز سهم فعال بگیرند.

معاون رئیس جمهور هم‌چنان در سخنرانی خود در جمع مردم ولایت دایکندی اعلام کرده است که ۳۱ درصد از کارمندان خدمات ملکی در دایکندی را زنان تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به سهم فعال زنان در حکومت داری و فعالیت‌های اجتماعی در دایکندی، گفته است که در این ولایت، از مرکز ولایت گرفته تا دورترین قریه، شوراهای زنان تأسیس شده و زنان دوشادوش مردان، کار و فعالیت می‌کند.

آقای دانش هم‌چنان گفته است که دختران ولایت دایکندی نیز بیشتر از پسران به مکتب می‌روند و در امتحان کانکور اشتراک می‌کنند، علم و هنر می‌آموزند.

او گفته است که دختران ولایت دایکندی، جوایز علمی بین‌المللی را دریافت کرده‌اند و در صفوف پولیس و ارتش خدمت می‌کنند و حتی شماری از آنها خلبان نیروی هوایی هستند.

معاون رئیس جمهور به مردم ولایت دایکندی گفته است که اجازه ندهند که رقابت‌های سیاسی و حزبی، آنها را از فعالیت سالم و مثبت مدنی باز دارند.

دانش تاکید داشت: “حزب و فعالیت حزبی باید در جهت بهبود زندگی اجتماعی انسان ها و متشکل و منسجم ساختن آنان و تقویت و توسعه آگاهی و همبستگی آنان باشد و نه در جهت تخریب اندیشه و تضعیف اخلاق و مدنیت آنان و یا در جهت تفرقه و ایجاد نفرت بین آنان.”

او هم‌چنان برنامه‌های حکومت برای توسعه ولایت دایکندی را توضیح داده و گفته است که برق، اعمار سرک و احداث میدان هوایی از اولویت‌های حکومت برای ولایت دایکندی است و گام‌های اولیه در این راستا با افتتاح چند پروژه انکشافی، برداشته شده است.

۹۵ درصد مردم دایکندی در انتخابات پارلمانی اشتراک کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد