-وزیر-جدید-کابینه-افغانستان-سوگند-خوردند

۱۱ تن از وزرای جدید کابینه حکومت وحدت ملی که اخیراً از سوی ولسی جرگۀ کشور رای اعتماد بدست آوردند، سوگند یاد کردند که منحیث وزرای کابینۀ حکومت وحدت ملی، وظایف شان را در حمایت از احکام دین مقدس اسلام، رعایت قانون اساسی و سایر قوانین افغانستان و حفاظت حقوق اتباع کشور با صداقت انجام می دهند.

به گزارش افغان نیوز: مراسم تحلیف ۱۱ تن از وزرای جدید کابینه حکومت وحدت ملی که اخیراً از سوی ولسی جرگۀ کشور رای اعتماد بدست آوردند، شام دیروز در برابر محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، بجا گردید.

در این مراسم که در ارگ انجام شد، در حالیکه داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز حضور داشت، طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی، ویس احمد برمک وزیر امور داخله، شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، مصطفی مستور وزیر اقتصاد، گل آغا شیرزی وزیر امور سرحدات و قبایل، نصیر احمد درانی وزیر زراعت، مالداری و آبیاری، مجیب الرحمن کریمی وزیر انکشاف دهات، محمد حمید طهماسی وزیر ترانسپورت و هوانوردی، داکتر نجیب الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالی، فیض الله ذکی وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین و  یما یاری وزیر فواید عامه، حلف وفاداری یاد کردند.

آنها سوگند یاد کردند که منحیث وزرای کابینۀ حکومت وحدت ملی، وظایف شان را در حمایت از احکام دین مقدس اسلام، رعایت قانون اساسی و سایر قوانین افغانستان و حفاظت حقوق اتباع کشور با صداقت انجام می دهند و همچنان استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی مردم را حراست نموده، در تمام اعمال خود خداوند (ج) را حاضر می بینند.

در پایان مراسم تحلیف، محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن تبریکی به وزرای مذکور، از ولسی جرگه بخاطر رای اعتماد به وزرا و همچنان از وزیر دولت در امور پارلمانی، تشکر کرد.

وی افزود: انتظار دارم که در آینده زنان نیز بتوانند از پارلمان رای اعتماد بگیرند تا ما بتوانیم تعهد خود را به قانون اساسی به شکل همه جانبه نشان دهیم.

رئیس جمهور از وزیران بخاطر اینکه در وضعیت موجود، وظایف خطیر را به دوش گرفتند و منافع علیای کشور را ترجیح دادند، تشکر کرد.

رئیس جمهور غنی خاطرنشان نمود که در پنج حلقه سیاست خارجی پیشرفت های خوبی داشتیم، اما در عرصه داخلی مردم توقع حکومت کارا و پاسخگو را دارند. وی افزود که مردم ما واقعبین هستند و باید به توقع آنان پاسخ داده شود.

در اخیر این مراسم، رئیس جمهور کشور گفت که اصلاحات سرتاسری ضروری است و این اصلاحات باید به گونه فراگیر انجام شود و باید همه به طور متحدانه در اجرای برنامه ها تلاش کنیم.

 

11 وزیر جدید کابینه افغانستان سوگند خوردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد