آرزوی-طالبان-برای-ایجاد-روابط-با-جهان-صدمه-می‌بیند

سخنگوی وزارت خارجه امریکا در مورد حجاب اجباری زنان، گفته است که عمل‌کرد‌ طالبان در برابر زنان بر روابط آنان با جهان تاثیر منفی می‌‌گذارد.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه امریکا از طرح تازه طالبان در مورد حجاب اجباری زنان ابراز نگرانی کرده و گفته است که عمل‌کرد طالبان در برابر زنان و مسایل حقوق بشری، بر روابط آنان با جامعه جهانی تاثیر منفی می‌‌گذارد.

این وزارت علاوه کرده است، مشروعیتی که طالبان از جامعه‌ی جهانی انتظار دارد، ارتباط با رفتار آنان در برابر زنان و دختران دارد.

ند پرایس، سخن‌گوی وزارت امور خارجه امریکا در بیانیه‌ای گفته است: «ما بسیار نگران هستیم که حقوق و پیش‌رفتی‌ که زنان و دختران افغان در ۲۰ سال گذشته به‌دست آورده‌اند و از آن‌ها برخوردار بوده‌اند، اکنون در حال از بین رفتن است.»

در همین حال، دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز گفته است که این دستور بر خلاف تعهدات رهبران طالبان در مقابل زنان بوده و تعامل با جامعه بین‌المللی را مشکل‌تر می‌کند.

رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان در واکنش به حجاب اجباری، می‌گوید که طالبان نیاز به حکومت فراگیر را نادیده گرفته و به فکر سرکوب چند جانبه زنان هستند.

این درحالی است که طالبان در ادامه‌ی اعمال محدودیت‌ علیه زنان در تازه‌ترین فرمان خود رعایت حجاب برای زنان را «فرض و ضروری» اعلام کرد و بهترین نوع حجاب را پوشیدن چادری (برقع) دانسته‌اند.

آرزوی طالبان برای ایجاد روابط با جهان صدمه می‌بیند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد