طالبان-پوشیدن-«برقع»-برای-زنان-اجباری-نیست

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرده که پوشیدن «برقع» برای زنان اجباری نیست و آن‌ها می‌توانند از چادر و سایر پوشش‌های اسلامی استفاده کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، روز (یکشنبه ۱۸ ثور) در توضیح فرمان تازه حکومت درباره حجاب گفت که پوشیدن برقع برای زنان اجباری نیست.

وی افزوده که در طرح اعلام‌شده این وزارتخانه برای حجاب به صراحت گفته شده که برقع و چادر حجاب محسوب خواهد شد.

سخنگوی وزارت امر به معروف طالبان ادامه داد: حجاب یک حکم الهی بوده و باید در افغانستان نیز به این حکم احترام گذاشته شود.

او همچنین از کشورهای غربی خواست که به «قوانین» افغانستان احترام بگذارند؛ زیرا به گفته او، افغانستان هم به قوانین آن‌ها احترام می‌گذارد.

در فرمان ۴ ماده‌ای تازه که روز شنبه اعلام شد، قوانین جدیدی درباره حدود حجاب برای زنان در افغانستان را وضع شده است.

براساس این حکم که در نشستی در وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان خوانده شد، همه زنان ملزم به رعایت حجاب شرعی هستند و تاکید شده که با افراد خاطی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان اعلام کرده زنانی که در ادارات دولتی کار می‌کنند و حجاب را رعایت نمی‌کنند، از وظیفه برکنار می‌شوند.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان، گفته‌است که این گروه گام‌به‌گام حقوق انسانی زنان را محو می‌کند. آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل هم درباره این تصمیم ابراز «نگرانی» کرده‌است.

در همین حال، آنتونیو گوترش؛ دبیر کل سازمان ملل هم در توییترش نوشت: «من از (تصمیم) طالبان مبنی بر این‌که زنان باید صورت خود را در ملأ عام بپوشانند و تنها در مواقع ضروری از خانه خارج شوند، نگران هستم.»

او از طالبان خواسته که به وعده‌های خود به زنان و دختران افغان و تعهدات خویش براساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر عمل کنند.

طالبان: پوشیدن «برقع» برای زنان اجباری نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد