آزادی-بیان-افغانستان-در-منطقه-نظیر-ندارد

رییس جمهور غنی می‌گوید که آزادی مطبوعات و رسانه‎ها در افغانستان در مقایسه با کشورهای منطقه، از جایگاه‌ی ‌بهتری برخوردار است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز گذشته در پیوند به روز جهانی آزادی مطبوعات، گفت که آزادی بیان به مثابه یکی از حقوق بنیادین شهروندان و از اصول اساسی جوامع دموکراتیک و همچنان از ارزشهای مهم قانون اساسی کشور می‌باشد؛ دولت جمهوری اسلامی افغانستان، پیوسته تلاش کرده است تا زمینه های لازم را برای فعالیت رسانه‌ها و حمایت از آنان فراهم نمایند.

در پیام رییس جمهور غنی آمده است که با تلاش‌ها و فعالیت‌های دوامدار، خوشبختانه آزادی مطبوعات و رسانهها در افغانستان در مقایسه با کشورهای منطقه، از جایگاه‌ی ‌بهتری برخوردار است.

آقای غنی افزوده است؛ رسانه‌های کشور در این مرحله پرچالشی که شیوع ویروس کرونا در حال گسترش است، همگام با دولت در بخش اطلاع رسانی، نقش ارزشمندی را ایفا می نمایند. از این بابت ازتمام مطبوعات و رسانه‌های کشور ابراز امتنان می‌نمایم. همچنان برای آنعده از فعالان رسانه‌یی که در راه اطلاع رسانی، به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از درگاه خداوند متعال شفای عاجل استدعای می نمایم.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن اینکه تعهدات مدون در اسناد ملی و بین المللی مرتبط به حوزهٔ مطبوعات، رسانه ها و آزادی بیان دارد. همواره سعی‌کرده است تا از فعالیت های مطبوعات و رسانه ها حراست و صیانت نماید.

این درحالی است که هنوز هم افغانستان در فهرست کشورهای پرخطر برای خبرنگاران و رسانه‌ها جا دارد. تاکنون چندین بار رسانه‌های این کشور مستقیما مورد حمله قرار گرفته و شماری از کارکنان آنها کشته شدند.

آزادی بیان افغانستان در منطقه نظیر ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد