رسانه‌های-آزاد،-بزرگترین-دست‌آورد-مردم-افغانستان

عبدالله ضمن تبریکی روز جهانی مطبوعات به خبرنگاران گفته که رسانه‌های آزاد و مردم‌سالار یکی از بزرگترین و مهمترین دست‌آوردهای مردم افغانستان در سال های اخیر بوده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه پیشین حکومت وحدت ملی امروز یک‌شنبه(14، ثور) در صفحه رسمی فیس‌بوک اش در پیوند به روز جهانی مطبوعات نوشته است که در دو دهه اخير، نقش مطبوعات در زمینهٔ نهادينه‌شدن مردم‌سالاری، آزادی بیان، روند دولت-ملت‌سازی، مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت، حساب‌دهی و تنویر افکار عمومی، ارزنده و تأثیرگذار بوده است‪.

وی افزوده است که رسانه‌های آزاد و مردم‌سالار یکی از بزرگترین و مهمترین دست‌آوردهای مردم افغانستان در سال های اخیر بوده که حفظ، تقویت و حمایت از آن، مسوولیت و وظیفۀ عمدۀ حکومت است‪.

آقای عبدالله همچنان گفته است که در یک و نیم دهه گذشته، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با وجود تهدیدهای امنیتی، موانع و مشکلات فراوان، در کنار نظام و نیروهای امنیتی کشور ایستاده و به دفاع از منافع ملی و حاکمیت ملی پرداخته‌ و در این راستا قربانی‌ها‌ زیادی پرداخته‌اند.

در این پیام فیس‌بوکی آمده است که چنانچه امروز نیز رسانه‌های ما در کنار جامعه طبی کشور در خط اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند. باور داریم که از این روزهای دشوار نیز با موفقیت به‌در خواهند شد.

این درحالی است که هنوز هم افغانستان در فهرست کشورهای پرخطر برای خبرنگاران و رسانه‌ها جا دارد. تاکنون چندین بار رسانه‌های این کشور مستقیما مورد حمله قرار گرفته و شماری از کارکنان آنها کشته شدند.

رسانه‌های آزاد، بزرگترین دست‌آورد مردم افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد