آغاز-بررسی-مشترک-مرزی-میان-افغانستان-و-پاکستان-به-منظورکاهش-تنش-ها

بعد از درگیری مرزی میان دو کشور، تیم های مشترک سروی مرزی افغانستان و پاکستان که متشکل از افسران هستند به صورت دوستانه به کار آغاز کردند.

به گزارش افغان نیوز: به نقل از اسوشتید پرس، مقام های پاکستانی گفته اند که دو کشور روی انجام یک سروی جیولوژیکی در قریه‌های مرزی به توافق رسیده اند تا «اختلافات را حل کنند".

کاشف نبی، یک مقام محلی در ایالت بلوچستان پاکستان گفت که تیم‌های این سروی که متشکل از افسران اند، روز دوشنبه به روستاهای مرزی رسیدند و «دوستانه» باهم کار می‌کنند.

او علاوه کرد که فعلاَ وضعیت آرام است، اما مرز به روی عبور و مرور بسته است.

دویچه وله آلمان نیز با نشر این گزارش نوشته که مسیر مرزی میان ولایت قندهار افغانستان و منطقه چمن پاکستان از چندین قریه عبور می‌کند. خان واسع، سخنگوی نیروهای مرزی پاکستان به خبرگزاری آلمان (دی پی ای) گفت که در دو قریه تعیین حدود مرزی نامشخص است.

قیصر خان، رئيس محله مربوطه گفت که هر دو کشور تیم‌های شان را برای بررسی به محل فرستاده اند. مرز میان دو کشور با وجود دیدارهای مکرر مقام‌های نظامی، برای چهارمین روز متوالی مسدود مانده است.

درگیری مرزی میان دو کشور روز چهار شنبه زمانی شروع شد که به گفته مقام‌های افغانستان، یک تیم سرشماری پاکستان به همراهی نیروی اردوی این کشور در جانب افغانستان مرز به کار آغاز کرد. اردو و مقام‌های حکومت پاکستان این اتهام را رد می‌کنند.

جنرال عبدالرازق فرمانده پولیس قندهار بیشتر برای جواب جدی علیه تعرضات پاکستان تلاش میکرد.

با این حال قرار است مجلس نمایندگان از این اقدام جنرال عبدالرازق قدردانی نماید و وی را به عنوان یک فرد وطن دوست مورد تقدیر قرار دهد.

آغاز بررسی مشترک مرزی میان افغانستان و پاکستان به منظورکاهش تنش ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد