رئیس-جمهور-در-امر-مبارزه-با-فساد-قومی-برخورد-میکند

شماری از سناتوران با انتقاد تند از سخن رئیس جمهور در مورد وزارت داخله میگویند که ارگ در امر مبارزه با فساد سلیقه یی و قومی برخورد میکند.

به گزارش افغان نیوز: اعضای مجلس سنا در جلسه عمومی امروز سه شنبه (19ثور) گفتند که ریاست جمهوری قلب فساد است.

آنها میگویند که در اکثر نهاد های دولتی فساد وجود دارد و رئیس جمهور نباید در این مورد سلیقه یی برخورد کرده و یک نهاد را قلب فساد در کشور بداند.

محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در این باره گفت: فساد در همه نهادهای دولت وجود دارد؛ اما رئیس جمهور به طور غیر متوازن و سلیقه‌ای نام برخی ادارات را می‌گیرد.

آقای ایزدیار رئیس اجراییه را به ضعف متهم کرد و گفت که عبدالله عبدالله نتوانسته از رای مردم دفاع کند؛ از همین رو طرف مقابل بر او غلبه کرده است.

معاون اول مجلس تاکید کرد که حکومت به معامله گری متوسل شده و بر مبنای منافع تیمی عمل می‌کند.

گلالی اکبری، عضو دیگر سنا نیز با اشاره به این موضوع رئیس جمهور را به برخورد قومی متهم کرد و گفت: رئیس جمهور پیش از اعلام این موضوع، باید برای از بین بردن فساد راه حل می‌یافت.

خانم اکبری تاکید کرد که رئیس جمهور نباید گزینشی با قضیه فساد برخورد کرده و با متهم کردن یک نهاد به فساد، یک قوم را نشانه گیرد. به گفته او، هرجا که فساد اداری باشد باید ریشه کن شود؛ نه اینکه کمپاین شود.

رئیس جمهورغنی روز گذشته در سومین کنفرانس ملی مبارزه با فساد اتحادیه اروپا در ارگ ریان کرده بود، وزارت داخله به عنوان قلب فساد در نهاد های امنیتی است.

اما شماری از سناتوران این بیان رئیس جمهور را توهین به سربازانی میدانند که در راه دفاع از افغانستان و در سنگر های مبارزه با تروریزم از بین رفته اند.

این در حالی است که روز گذشته آقای غنی به صورت کنایه آمیز وزارت خارجه را نیز متهم به فساد کرد.

وزارت های داخله و خارجه از نهاد های کلیدی حکومت است که بر اساس تقسیم بندی قدرت به تیم داکتر عبدالله تعلق دارد.

 

 

رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد قومی برخورد میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد