آغاز-جنگ-تبلیغاتی-حکومت-و-طالبان-پس-از-امضا-توافقنامه-صلح

رییس دارلانشا شورای عالی صلح می‌گوید: پس از امضا توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان، یک جنگ تبلیغاتی هم از سوی حکومت افغانستان و هم از جانب طالبان آغاز شده است.

به گزراش افغان نیوز: اکرم اخپلواک، رییس دارلانشا شورای عالی صلح امروز( چهارشنبه، 14 حوت) در نشست که از سوی مرکز اعتدال الهدا زیر نام« کنفرانس ملی ضرورت اعتدال در جامعه افغانستان» برگزار شده بود، گفت: « متاسفانه پس از امضا توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان یک جنگ تبلیغاتی هم از سوی حکومت افغانستان و هم از جانب گروه طالبان آغاز شده است».

آقای اخپلواک با بیان اینکه تلاش‌های وجود دارد که فرصت پیش آمده در راستای صلح را تخریب کند، گفت که از رهبری حکومت افغانستان می‌خواهیم از این فرصت پیش آمده برای تامین صلح استفاده درست نماید تا جنگ چهل ساله که مردم افغانستان قربانی اصلی آن است، پایان یابد.

او افزود که از طالبان می‌خواهیم تا آغاز مذاکرات بین‌الافغانی که تا چند روز دیگر شروع می‌شود، از خشونت دست بردارند و به تعهد کاهش خشونت‌ها عمل کنند؛ چون با اعلام جنگ با نیروهای دولتی مردم افغانستان قربانی جنگ خواهد بود.

آقای اخپلواک تاکید کرد که حکومت افغانستان و طالبان باید در مذاکرات بین‌الافغانی به نتیجه دست یابند که مورد پذیرش مردم افغانستان باشد تا این جنگ و بحران چهل ساله‌ پایان یافته وصلح پایدار در کشور تامین شود.

رییس دارلانشا شورای عالی صلح که در مورد مبارزه علیه افراطیت و تروج اعتدال در جامعه افغانستان صحبت می‌کرد گفت که ملت افغانستان یک ملت معتدل است؛ اما رهبران سیاسی، مذهبی و قومی به منظور اهداف شخصی خود افراطیت و تفریط را دامن می زنند.

او یگانه راه نجات مردم افغانستان را از بحران کنونی و افراطیت همدیگر پزیری میان مردم افغانستان خواند.

از سوی هم ننگیالی ننگ، رییس مرکز اعتدال الهدا گفت که بحران‌های چهل ساله افغانستان نتیجه سیاست‌های جانبدارانه و یکه‌تازی‌های رهبران  سیاسی است و این امر باعث از بین رفتن تمامی ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همچنان اعتدال دینی شده است.

آقای ننگ در مورد« مرکز اعتدال الهدا» گفت: این مرکز برای مبارزه علیه افراطیت، تفریط  و خشونت‌های دینی از سوی علمای دینی و استادان دانشگاه ایجاد شده و در 34 ولایت افغانستان هم اکنون فعالیت دارد.

این همه در حالی است که چهار روز پیش توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان در قطر امضا شد و قرار است تا چند روز دیگر مذاکرات بین الافغانی میان جانب افغانستان و گروه طالبان آغاز شود.

آغاز جنگ تبلیغاتی حکومت و طالبان پس از امضا توافقنامه صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد