سیاسیون-نباید-منافع-شخصی-خود-را-بر-منافع-ملی-و-فرصت‌های-صلح-ترجیح-دهند

شماری از اعضای «آدرس ملی صلح» می‌گویند: فرصت خوبی برای تامین صلح پس از چهل سال جنگ در افغانستان پیش آمده است و سیاسیون کشور نباید منافع شخصی خود را بر منافع ملی و فرصت‌های پیش آمده در راستای صلح ترجیح دهند.

به گزراش افغان نیوز: اعضای« آدرس ملی صلح» امروز( چهارشنبه، 7 حوت) در نشست خبری گفتند که جنگ چهل سال گذشته در افغانستان تمامی فرصت‌های اقتصادی، سیاسی و اجمتاعی را از بین برده و سیاسیون کشور نباید منافع شخصی خود را بر منافع ملی و فرصت‌های پیش آمده در راستای صلح ترجیح دهند.

احمد داور نادی، عضو آدرس ملی صلح گفت: «ما از تعهد طرفهای درگیر جنگ افغانستان برای کاهش خشونت‌ها استقبال می‌کنیم و خواستار ادامه کاهش خشونت و آتش بس کامل هستیم».

آقای نادی تاکید کرد: مردم افغانستان در مذاکرات صلح امریکا و طالبان که در پشت دروازه‌های بسته صورت گرفته است، نگرانی دارد و به همین دلیل نمی تواند با وضاحت تمام از توافقات صلح پشتبانی همه جانبه نماید و پس از این باید مذاکرات صلح واضح باشد.

به گفته آقای نادی هر نوع توافقات در راستای صلح افغانستان زمانی قابل پذیرش است که مشروعیت خود را از طرف یک لویه جرگه عنعنوی به دست آورده باشد.

او خواستار انجام مذاکرات بین‌الافغانی که قرار است پس از امضا توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان آغاز شود، در داخل افغانستان شد و تاکید کرد که افغانی ساختن مذاکرات صلح به این معنا است که ادامه گفتگوها و مذاکرات صلح پس از این به جای کشورهای بیرونی در داخل افغانستان انجام شود.

آقای نادی ایجاد هر نوع حکومت عبوری و موقت به ضرر افغانستان دانسته و گفت: تجربه‌های سه دهه اخیر نشان می‌ده که حکومت‌های سهامی مانند حکومت عبوری پشاور، حکومت موقت بن و در اخیر حکومت وحدت ملی سبب مشکلات کلان در افغانستان شده و زمنیه نفاق، فساد و حاکمیت زورمندان را مهیا کرده است و« اگر پیش از انتخابات نیاز به کدام اداره باشد، این اداره باید بی طرف باشد».

در اخیر « آدرس ملی صلح» با نشر اعلامیه‌یی تاکید کرد که افغانستان در بین صلح و جنگ به مرحله حساس تاریخی قرار گرفته و مردم افغانستان باید در این مرحله وحدت ملی خود را حفظ و به هیچ کسی اجاز نفاق  را ندهند.

در اعلامیه آمده است که باید تمامی حرکت‌های ملی، احزاب سیاسی، اجتماعات و نهادها ملی در راستای ایجاد و تقویت اجماع ملی برای پایان جنگ و تحکیم صلح تلاش بی طرفانه نمایند.

با این همه قرار است که امریکا و طالبان پس از یک هفته کاهش خشونت در دهم همین ماه توافقنامه صلح را به امضا برساند و با امضا توافقنامه صلح امریکا و طالبان، مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود.

سیاسیون نباید منافع شخصی خود را بر منافع ملی و فرصت‌های صلح ترجیح دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد