آغاز-فصل-جدید-روابط-میان-واشنگتن-و-کابل

وزیر خارجه‌ امریکا طی دیدارهای جداگانه با رييس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و رییس جمهور غنی گفت که فصل تازه‌ای از روابط و همکاری میان دو کشور باز گردیده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امروز پنج‌شنبه( ۲۶، حمل ) با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ امریکا در قصر سپیدار دیدار کرد. 

آقای عبدالله گفت که از تصمیم واشنگتن مبنی بر خروج نیروهای این کشور از افغانستان حمایت و از تعهد به ادامه‌ی کمک‌ها برای افغانستان قدردانی می‌کنیم. 

وزیر خارجه‌ امریکا با تأکید بر روابط دوام‌دار میان دو کشور گفت که ایالات متحده تصمیم گرفته نیروهای خویش را از افغانستان بیرون نماید اما این به معنای پایان رابطه و همکاری میان دو کشور نیست. 

بلینکن تصریح نمود که فصل تازه‌ای از روابط و همکاری میان دو کشور باز گردیده و ما به همکاری‌های خویش در عرصه‌های مختلف در این فصل ادامه می‌دهیم.

در همین حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور نیز طی دیداری با وزیر خارجه امریکا در ارگ گفت که نیروهای امنیتی ما به تنهایی قابلیت دفاع از سرزمین و کشور شان را دارند و مردم پشتیبان شان می‌باشند.

وی گفت: اکنون که امریکا قصد خروج نیروهای شان را از افغانستان دارند، ضرورت به یک بحث واضح در خصوص آغاز فصل جدید همکاری‌ها بر محور احترام متقابل و منافع مشترک میان دو کشور، وجود دارد.

وزیر خارجه امریکا خطاب به غنی نیز تاکید داشت که مناسبات استراتیژیک میان دو کشور تضعیف نشده و ما به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پابند هستیم.

وی افزود که امریکا حمایت‌های دیپلماتیک و بشردوستانه خویش را از نیروهای امنیتی افغان ادامه می دهد و تلاش‌های خود را بخاطر تسهیل روند صلح، تداوم خواهد بخشید.

این درحالی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا، روز گذشته اعلام کرد که این کشور به نبرد طولانی‌اش در افغانستان پایان می‌دهد.

بایدن افزود که "به شکل نظامی در مسأله افغانستان درگیر نخواهیم بود، اما فعالیت دیپلماتیک و کمک‌های بشردوستانه ما ادامه خواهد داشت."

آغاز فصل جدید روابط میان واشنگتن و کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد