فرماندهان-نظامی-امریکا-تمایل-به-ترک-افغانستان-ندارند

فرماندهان ارشد امریکا بر حفظ ۲۵۰۰ سرباز در افغانستان و ضرورت تقویت روند دیپلماسی در راستای تحکیم توافق صلح تاکید دارند.

به گزارش افغان نیوز:  «وال استریت ژورنال» می‌نویسد که تصمیم جو بایدن در مورد خروج نیروهای آمریكایی از افغانستان با توصیه‌های فرماندهان ارشد ارتش این کشورتطابق ندارد.

ژنرال فرانك مكنزی، فرمانده ستاد فرماندهی آمریكا و ژنرال آستین میلر، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز جزو منتقدان این فرمان بایدن هستند.

این روزنامه نوشته كه فرماندهان نظامی خواستار ماندن نیروهای کنونی آمریکا در افغانستان متشكل از 2500 سرباز شده و همزمان بر ضرورت تقویت روند دیپلماسی در راستای تحکیم توافق صلح تاکید کردند.

این مقامات فاش کردند که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هم، نگرانی‌های خود را با فرماندهان بلندپایه در میان گذاشته و هشدار داده که بیرون کشیدن همه نیروهای آمریکایی، بر ثبات افغانستان تأثیر خواهد گذاشت.

براساس برنامه اعلام شده 9 هزار و 500 سرباز ناتو از افغانستان خارج خواهند شد که شامل 2500 سرباز آمریکایی در لغمان و قندهار، 1300 سرباز آلمانی در مزارشریف و سایر نیروهای توزیع شده در 6 مرکز اصلی از جمله مقر نیروهای ترکیه و ایتالیا است.

این درحالی است که محمداسماعیل‌خان، رهبر پیشین جهادی، روز گذشته در مراسم گرامی‌داشت از بیست‌ونهم حمل، سال‌روز تصرف هرات، گفت که نیروهای خارجی در ۲۰ سال گذشته هیچ دستاوردی نداشتند، جز این‌که افغانستان را به یک‌ جنگ‌ کلان‌‌تر روبه‌رو کردند.

فرماندهان نظامی امریکا تمایل به ترک افغانستان ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد