آماده-همکاری-با-افغانستان-در-امر-مبارزه-با-مواد-مخدر-هستیم

امیر‌عباس لطفی، سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر ایران گفته که این کشور آماده است تا ا.ا را در امر مبارزه با مواد مخدر در افغانستان حمایت کند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری فارس امروز (یک‌شنبه، 19 قوس) به نقل از سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گزارش داده که وقاقع و رخداد‌های گذشته بسیاری از زیرساخت‌های افغانستان را نابود کرده است.

لطفی افزوده است که ایران دوره متعدد کارآموزی در بخش‌های مختلف پیش از به قدرت رسیدن ا.ا در حوزه درمان، مقابله، پولیس و کاهش آسیب برگزار کرده‌ بود و تعاملات جدی نیز داشت.

او تاکید کرده است: در همین رابطه اعلام آمادگی کرده‌ایم که می‌توانیم نیرو‌های مقابله‌ای، پولیس و گمرک و نیرو‌های کادر درمان را آموزش دهیم.

به باور او مشکل اصل کشور افغانستان در امر مبارزه با مواد مخدر، نداشتن زیرساخت‌ها، عدم توسعه و موضوع ناتوانی اقتصادی است، به واقع این کشور از «فقر مضاعفی رنج می‌برد که ما آمادگی داریم که با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی ربط برنامه‌های توسعه‌ای را در این کشور ایجاد کنیم و آن‌ها را در حوزه پیشبرد توسعه پایدار و تقویت زیرساخت‌ها کمک کنیم».

پیش از این دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفته بود که ادعای‌های مطرح شده در مورد کاهش خشاش در افغانستان دور از واقعیت است. او تاکید کرده بود که کشت مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته و « زنگ خطر جدی» برای ایران و جهان است.

چندی پیش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل با نشر گزارشی گفته بود که کشت تریاک در افغانستان تا 95 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر ا.ا اسلامی در اوایل سال گذشه طی فرمانی کشت و قاچاق مواد مخدر را در افغانستان ممنوع اعلام کرد.

آماده همکاری با افغانستان در امر مبارزه با مواد مخدر هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد