آمادگی-حزب-اسلامی-برای-پیوستن-به-گروه-طالبان

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار اعلام نموده که آمادۀ همکاری و مشارکت با طالبان است و در صورت تمایل طالبان، به این گروه خواهد پیوست.

به گزارش افغان نیوز: گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی دیروز شنبه(29، سنبله) در میان هوادارنش گفت: «حزب اسلامی برای گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان و هم‌چنان برای مشارکت و همکاری با این گروه آماده است.»

آقای حکمتیار تأکید کرد؛ در صورتی که این دو گروه – طالبان و حزب اسلامی – دست‌به‌دست هم بدهند، بحران افغانستان پایان خواهد یافت و هیچ نیرویی قادر به ایستاده‌گی در مقابل آنان نخواهد بود.

وی در بخشی از سخن‌رانی‌اش افزوده که پس از ختم دور اول گفت‌وگوهای حکومت با طالبان، حزب اسلامی آمادۀ مذاکره با این گروه است و اکنون تصمیم دست طالبان است.

حکمتیار در جمع هوادارانش گفته که دولت افغانستان «ضعیف و تقسیم‌شده» است و حزب اسلامی نقطۀ مشترک با طالبان دارد. او تأکید کرده که این حزب با طالبان، عقاید، ارزش‌ها و ایدئولوژی مشترک دارد.

این درحالی است که گلبدین حکمتیار یک ماه پیش در مصاحبه‌یی گفته بود که آمریکا از جنگ افغانستان خسته شده و جز خسارات مالی و جانی دست‌آوردی از این جنگ نداشته است. رهبر حزب اسلامی در مصاحبۀ قبلی‌اش گفته بود که آمریکایی‌ها خواستار توافق صلح با طالبان‌اند و کسی جلو این توافق را گرفته نمی‌تواند.

این اظهارات گلبدین حکمتیار در حالی مطرح می‌شود که طالبان پس از چندین سال چانه‌زنی با آمریکا و دولت افغانستان، مجبور شده‌اند پای میز مذاکره حاضر شوند.

مذاکرات مستقیم بین دولت افغانستان و طالبان روز شنبه هفته گذشته در دوحه گشایش یافت. از زمان آغاز مذاکرات، طرف‌های مذاکره تا کنون دو نشست علنی برگزار کرده‌اند و روی برخی موارد نیز به توافق رسیده‌اند.

آمادگی حزب اسلامی برای پیوستن به گروه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد