چین-از-همکاری-با-طالبان-اطمینان-داد

نماینده خاص چین از همکاری با گروه طالبان اطمینان داد و نیز احترامات و تمنیات نیک وزیر امور خارجه کشور خود را به ملا برادر تقدیم نمود.

به گزارش افغان نیوز: محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که ملا برادر معاون این گروه با "لیو جیان" نماینده خاص چین برای افغانستان دیدار کرده است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته که این دیدار عصر روز گذشته (جمعه 28 سنبله) انجام شد و دو طرف در مورد پروسه صلح افغانستان و روند گفتگوهای صلح تبادل نظر کرده‌اند.

سخنگوی طالبان گفته:" نماینده خاص چین از همکاری کشور خود اطمینان داد و نیز احترامات و تمنیات نیک وزیر امور خارجه کشور خود را به محترم ملا صاحب تقدیم نمود".

در همین حال، دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا نیز طی یک کنفرانس در کاخ سفید طالبان را گروهی «بسیار باهوش و قاطع» خواند و اعلام کرد که امریکا با آن‌ها به شکل مطلوبی تعامل میکند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در نهمین سالروز شهادت برهان‌الدین ربانی، شهید صلح، گفت که پیام حکومت را در گفت‌وگوهای صلح با طالبان مطرح ساختیم و برداشت من این است که آنان نیز علاقمند حل قضیه از طریق مذاکره‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات صلح میان دولت و طالبان از یک هفته پیش بدینسو جریان دارد و تاکنون اجندای آن روشن نیست.

چین از همکاری با طالبان اطمینان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد