آمار-بنیاد-آسیا-در-مورد-کاهش-آمیدواری-مردم-درست-نیست

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ی گفته که نتیجه نظرسنجی بنیاد آسیا در مورد کاهش امیدواری مردم نسبت به آینده کشور با زمان حال صدق نمیکند، و مردم بیشتر از گذشته امیدوار است.

به گزارش افغان خبر: ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ی گفته رهبری دولت یافته‌های نظرسنجی سالانۀ بنیاد آسیا مبنی بر وضعیت و دیدگاه افغان‌ها در مورد افغانستان را مطالعه کرده است.

افزایش باورمندی مردم نسبت به پروژه‌های بزرگ ملی، رضایت از عرضۀ خدمات در نهادهای عامه در نتیجۀ کاهش فساد اداری، آمدن اصلاحات و تعهد افغان‌ها به خاطر بودن در افغانستان به عوض مهاجرت، موارد قابل ملاحظه در نظرسنجی است. در اعلامیه آمده که دولت افغانستان همچنان مصمم می‌باشد تا برای رفاه مردم، رشد پایدار اقتصادی و ایجاد فضای مرفه برای همه، با درنظرداشت امکانات دست داشته تلاش‌ها را ادامه دهد.

بر اساس اعلامیه نتیجۀ گرفتن از نظریات و نگرانی های مردم به‌ویژه از وضعیت امنیتی در هنگامی صورت گرفته که جنگ در نقاط مختلف کشور شدت داشت.

نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، شبکه‌های دهشت‌افکن را در نقاط مختلف (مانند ارزگان ،ننگرهار، کندز و هلمند) ضربۀ محکم زده‌ که تلاش‌های چند ماه گذشته تأثیر قابل ملاحظه بر دید مردم در مورد وضعیت امنیتی کشور گذاشته است.

همچنان آغاز کار پروژه‌های بزرگ، مانند خط آهن در آقینه، بند سلما و چندین بند دیگر، کار پروژۀ انتقال گاز از ترکمنستان به افغانستان، پاکستان و هند، سرمایه‌گذاری هنگفت سکتور خصوصی (به خصوص در تولید انرژی)، و برنامۀ ایجاد کار برای جوانان بخشی از برنامه‌های دولت است.

این برنامه ها به‌هدف آوردن تغییرات مثبت در زندگی مردم روی‌دست می‌باشد. باوجود ابهامات ناشی از گذارهای اقتصادی و امنیتی با تأثیرات درازمدت آن، برنامه‌های توسعه‌یی و اصلاحی دولت – که مورد حمایت شرکای بین‌المللی افغانستان (به‌ویژه در نشست‌های بروکسل و وارسا) قرار گرفته، اعتماد و امیدواری مردم را نسبت به آیندۀ شان بیشتر کرده می‌تواند.

ریاست جمهوری بیان کرده که شاخص بالای توقعات مردم از جامعۀ جهانی و دولت در شکل‌دهی تصور شان از وضعیت، نقش اساسی دارد، ولی نظرسنجی بنیاد آسیا این فکتور را در ارایۀ سوال‌نامه‌ها و تحلیل یافته‌ها کمتر درنظر گرفته‌ که نیاز است هنگام مطالعۀ یافته‌های نظرسنجی این شاخص‌ها درنظر گرفته‌شود.

آمار بنیاد آسیا در مورد کاهش آمیدواری مردم درست نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد