رئیس-جمهورغنی؛-انتخاب-شوکت-میرضیایف-را-به‌عنوان-رئیس‌جمهور-ازبکستان-تبریک-گفت

شوکت میرضیایف، با گرفتن ۸۸.۶ درصد رای استعمال شده در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان به عنوان رئیس جمهور تازه آن کشور انتخاب شد، رئیس جمهورغنی نیز این پیروزی را برای او و مردم آن کشور تبریک گفته است.

به گزارش افغان خبر: ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ی گفته  محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور به‌نمایندگی از دولت و مردم افغانستان، مراتب تبریکات عمیق و تمنیات نیک را به‌مناسبت پیروزی شوکت میرضیایف در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان اظهار می‌دارد.

رئیس‌جمهورغنی، برای شوکت میرضیایف رئیس‌جمهور منتخب و جدید ازبکستان موفقیت و به مردم آن کشور تحت زعامت رئیس‌جمهور جدید شان، سعادت و خوشبختی آرزو می‌کند.

همچنان در خبرنامه ذکر شده، رئیس‌جمهور کشور امیدوار است که با انتخاب و پیروزی شوکت میرضیایف، روابط میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌خصوص همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی، تقویت و گسترش یابد.

دیروز رسانه های ازبکستان اعلام کرد که میرضیایف، رهبر موقت این کشور با کسب بیشترین رقم آرا در انتخابات، به عنوان رییس جمهور جدید این کشور انتخاب شده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان گفته که آقای میرضیایف از مجموع آرای استعمال شده، ۸۸.۶ درصد را کسب کرده است.

آقای ضیایف پس از درگذشت اسلام کریموف، رییس جمهور فقید این کشور به گونه موقت اداره مملکت را در دست گرفت و در انتخابات ریاست جمهوری خودش را نامزد کرد و با پیروزی در انتخابات برای پنج سال آینده زعامت آن کشور را در دست خواهد داشت.

رئیس جمهورغنی؛ انتخاب شوکت میرضیایف را به‌عنوان رئیس‌جمهور ازبکستان تبریک گفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد