آمار-رسمی-باید-از-سوی-کمیسیون-مستقل-انتخابات-اعلام-شود

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام نموده که تنها کمیسیون مستقل انتخابات می‌تواند آمار رسمی اشتراک‌کنندگان در این انتخابات را به نشر برساند.

به گزارش افغان نیوز: هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز یک شنبه(7، میزان) با نشر اعلامیه ، به اهمیت برخورد مسئولانه تمام گروه‌ها در مرحله‌ی پیش‌رو تأکید نموده و می‌گوید که تنها کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان می‌تواند آمار رسمی اشتراک‌کنندگان در انتخابات را به نشر برساند.

یوناما همچنان افزوده است که سازمان ملل در مورد آمار اشتراک‌کنندگان در انتخابات نظری نداشته و نخواهد داشت. یوناما در عین حال تأکید کرده است که منتظر می‌ماند تا کمیسیون مستقل انتخابات در این مورد آمار بدهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان روز گذشته (شنبه، ۶ میزان) در سایه‌ی تهدیدات بلند امنیتی و آرامش نسبتا خوب برگزار شد. هرچند براساس آمار کمیسیون مستقل انتخابات بیش از ۹ میلیون نفر برای اشتراک در این انتخابات ثبت‌نام کرده بودند، اما آمارهای ابتدایی نشان می‌دهد که اشتراک مردم کم‌رنگ بوده است.

همزمان با پایان روند رأی‌دهی انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، شام روز گذشته سفارت امریکا در کابل برگزاری این انتخابات را برای مردم افغانستان تبریک گفت. این سفارت در یک پیام تویتری از تمامی طرف‌ها تقاضا کرده بود که تا اعلام نتایج انتخابات، آرامش را حفظ کرده و به تعهدات‌شان به اصول و قوانین افغانستان احترام بگذارند.

از سویی هم، آمارهای متفاوت از حضور مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، اما کمیسیون مستقل انتخابات شب گذشته اعلام کرد که از مجموع ۴ هزار و ۹۴۲ مرکز رأی‌دهی، آمار رأی‌دهندگان ۲ هزار و ۵۹۷ مرکز رأی‌دهی به کابل رسیده است.

این درحالی است که براساس اعلام این کمیسیون، در این مراکز یک‌میلیون و ۵۱ هزار و ۹۹۸ نفر رأی داده‌اند؛ اما این آمار ابتدایی است.

آمار رسمی باید از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد