آمرین-جنایی-و-منسووبین-امنیت-ملی-باید-امتحان-بدهند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: آمرین جنایی حوزات پولیس و منسووبین ریاست امنیت ملی در کابل باید امتحان بدهند تا معلوم گردد که سطح مهارت و دانش آنها در تکمیل محضر و مراحل کشف و تحقیق چه اندازه است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهار‌‌شنبه(۱۰، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است؛ یکی از شکایت‌های همیشگی بین ادارات این بود که گویا اداره سارنوالی با مجرمین برخورد شدید مطابق به قانون نمی کند. ارزیابی‌های عمیق ما نشان میدهد که در صفوف پولیس و حتا امنیت ملی نیز ظرفیت درک از روند کشف، تحقیق و محاکمه زیاد بلند نیست. 
وی می‌افزاید: محضر و گزارش اولیه به اساس معیارهایی که سارنوالی را قادر به اجراات جدی بسازد، صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل قرار است که تمام آمرین جنایی حوزات پولیس در کابل در یک امتحان اشتراک کنند تا معلوم گردد که سطح مهارت و دانش آنها در تکمیل محضر و مراحل کشف و تحقیق چه اندازه است. 
صالح اظهار امیدواری نموده است که این روش در بقیه ولایات شامل میثاق امنیتی نیز اجرا گردد. زیرا نتایج این امتحان الزامیت حقوقی نخواهد داشت مگر اینکه مقام ریاست جمهوری تصمیم بر عذل و تبدیلی منسووبین مبارزه علیه جرایم جنایی  بگیرد. این امتحان توسط هیات سارنوالی اخذ می‌گردد.  
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که با انجام اینکار فاصله میان سارنوالی و بخش کشف و تحقیق در نهاد های امنیتی از بین میرود. 
آقای صالح تصریح نمود که تطبیق عین میتود در ریاست امنیت ملی کابل نیر پس از مشوره های لازمی بخاطر حفظ محرمیت ومصونیت کارمندان انجام خواهد شد اما بر آن، سوالات مشخص مسلکی دیگر درج خواهد گردید. 
امیدواری ما این است که در آنچه زنجیره ارزشی عدلی و قضایی خوانده میشود، نهاد های امنیتی و عدلی در یک صفحه قرار بگیرند و فضای ناموزون و ناهماهنگ را از میان برداریم. 
آقای صالح وعده سپرد؛ فردا ویدیوی شخصی که ماین های مقناطیسی را در موتر های شهروندان کابل جابجا می‌کرد نشر می شود. 
در این ویدیو نشان داده می‌شود که این تروریست چگونه و با استفاده از چه مهارتی این کار را انجام می‌داد. هدف از نشر این ویدیو ایجاد آگاهی عامه و بسیج مردم برعلیه این شیوه از آدم کشی و ترور توسط گروه طالبان است. امید است پس از نشر این ویدیو که توسط تروریست دستگیر شده تمثیل می‌گردد، سطح آگاهی بلند رفته و مردم همه به رضاکاران امنیتی تبدیل گردند. 
صالح مدعی است که در بیست وچهار ساعت گذشته سطح جرایم در کابل بسیار پایین بوده و موارد تکان دهنده مانند قتل و اختطاف وجود نداشته است.  

احصاییه مقایسوی بین شصت روز جلسات شش و نیم و دوماه قبل آن هنوز بصورت میتودیک و نهادینه آن توسط ادارات تکمیل نگردیده است.

آمرین جنایی و منسووبین امنیت ملی باید امتحان بدهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد