آمریکا-سرباز-تازه-نفس-به-افغانستان-می-فرستد

قرار است تا پایان هفته جاری ۲۰ سرباز گارد ملی ارتش آمریکا برای دوره آموزشی ۹ ماهه در پایگاه نظامی بگرام عازم افغانستان شوند.

به گزارش آژانس افغان خبر، مراسم اعزام 20 سرباز گارد ملی ارتش نیویورک آمریکا به کشورمان در بخش پشتیبانی هوایی ارتش در فرودگاه بین‌المللی «گریتر راچستر» برگزار شد.

سربازان مستقر در راچستر از ردیف یکم گروهان «بی" پشتیبانی هوایی هستند که تا پایان هفته جاری، برای آموزش نهایی به کمپ فورت هود ایالت تگزاس انتقال داده می‌شوند.

براساس گزارش‌ها، این سربازان برای انجام مأموریت 9 ماهه به پایگاه نظامی بگرام اعزام می‌شوند.

افزایش تدریجی نیروهای نظامی آمریکایی در حالی صورت می‌گیرد که اوباما در یکی از شعارهای انتخاباتی خود اعلام کرده بود که به جنگ‌های فرامرزی آمریکا پایان خواهد داد.

اما رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین روزهای ریاست خود، در نامه‌ای به کنگره این کشور، خواستار 11 میلیارد دلار بودجه اضافی برای جنگ با تروریسم در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه شد.

با فرارسیدن روزهای پایانی عمر دولت اوباما در آمریکا و آمادگی‌های رئیس‌جمهور جدید آن کشور، کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا از دونالد ترامپ خواست تا افزایش نیروهای آمریکایی و  صلاحیت‌های میدانی بیشتر برای این نیروها در افغانستان را در اولویت‌های برنامه دولت قرار دهد.

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ، وی در گفت‌وگوی ویدئویی با نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان گفته بود که به جنگ ادامه دهید زیرا آمریکا پیروز خواهد بود.

این سربازان در حالی عازم افغانستان میشوند، که روز گذشته گروه طالبان بزرگترین گروه مخالف مسلح دولت، از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار بیرون کردن نیروهای خارجی گردید.

آمریکا 20 سرباز تازه نفس به افغانستان می فرستد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد