ده-میلیون-افراد-واجد-شرایط-رای-دهی؛-میلیون-کارت-اخذ-کردند

مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند؛ در سراسر کشور تا اکنون حدود ۲۰ میلیون کارت رای دهی توزیع گردیده و برای برگذاری انتخابات شفاف باید لیست رای دهندگان تهیه شده و کارت جدید نیز توزیع گردد.

به گزارش افغان خبر؛ نجیب الله احمد‌زی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات امروز ( دوشنبه 11 دلو) در برنامه جلسه مشورتی با نهادهای مدنی و اهل خبره در رابطه به تعیین حوزه های انتخاباتی و کارت‌های رای دهی گفت؛ در دوره‌های مختلف انتخاباتی حدود 20 میلیون کارت رای دهی توزیع شده است و برای برگذاری انتخابات شفاف و عاری از تقلب باید لیست رای دهندگان تهیه و کارت رای دهی جدید توزیع گردد.

آقای احمدزی گفت؛ کمیسیون مستقل انتخابات اصلاحات لازم را به کمیسیون انتخابات وارد ساخته است و در این زمینه تحت تاثیر هیچ گونه فشار سیاسی قرار نخواهد گرفت.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات بیان داشت؛ در حال حاضر تعداد رای دهندگان واقعی در کشور وجود ندارد و برگذاری انتخابات در چنین شرایط امکان پزیر نیست.

احمدزی تاکید کرد؛ کمیسیون مستقل انتخابات چندین جلسه مشورتی با جامعه مدنی برگذار کرده است و جامعه مدنی جایگاه ویژه در زمینه برگذاری انتخابات سالم در کشور دارد. او افزود؛ کمیسیون مستقل انتخابات نیازمند مشوره های فعالان مدنی و دیگر شهروندان اهل خبره است.

از سوی دیگر معاذالله دولتی کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات گفت؛ به اساس فرمان 105 ریاست جمهوری باید مراکز رای دهی مشخص شود و این کمیسیون سه طرح حوزه های انتخاباتی را به ریاست جمهوری ارائه میکند.

یک حوزه تک کرسی است، که در این طرح افغانستان به 36 حوزه انتخاباتی تقسیم میشود.

آقای دولتی بیان داشت؛ باید مراکز رای دهی 180 روز قبل از انتخابات مشخص شود.

این درحالیست که آصف صدیقی عضوی مجلس سنا می‌گوید؛ برگذاری انتخابات بدون توزیع تذکره الترونیکی هیچ فاید ندارد و مردم به پای صندوق های رای دهی حاضر نمیشوند.

آقای صدیقی بیان داشت؛ مردم هیچ گونه باور به نهادهای انتخاباتی ندارد و کسب اعتماد مردم کار مشکل است و توزیع تذکره الترونیکی تنها راهی برای کسب اعتبار مردم میباشد.

 

ده میلیون افراد واجد شرایط رای دهی؛ 20 میلیون کارت اخذ کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد