آنانیکه-در-مقابل-عقاید-اسلامی-و-وحدت-ملی-ما-سلاح-برمی-دارند،-دشمن-افغانستان-اند-و-سرکوب-خواهندشد

رئیس جمهورغنی در جریان سفرش به شهر مزار شریف عنوان کرد: آنانیکه در مقابل افغانستان، عقاید اسلامی و وحدت ملی ما سلاح برمی دارند، دشمن افغانستان اند و ما آنانرا سرکوب می کنیم.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی در جریان سفر خود به شهر مزار شریف روز شنبه (5حمل) تالار نور را افتتاح کرده و با نواختن زنگ مکتب سال تعلیمی جدید را در ولایت بلخ آغاز نمود.

رئیس جمهور در مراسمی که به این منظور برگزار شد گفت که افغانستان دوباره جزء لاینفک آسیای مرکزی شده و اگر دشمنان افغانستان راه های این کشور را مسدود می سازند، باید بدانند که ما مسیر های مختلفی را در اختیار داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد که با وصل شدن خط آهن کندز، بلخ و هرات، کشور های جین و ایران از راه افغانستان وصل خواهند شد.

وی با بیان اینکه اگر تعادلی را که بلخ به وجود آورده، افغانستان شمول شود، خاطرنشان کرد، بلخ باستان دوباره به چهاراه قاره آسیا و آسیای مرکزی مبدل خواهد شد.

 محمد اشرف غنی گفت که نصاب تعلیمی کنونی جوابگوی معلم و متعلم ما نیست، فشار بالای معلمین زیاد است.

رئیس جمهور گفت که معلمین همانند نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، وحدت ملی را تامین میکنند و آنها باید در محوریت قرار داشته باشند. وی از پسران و دختران خواست تا آینده افغانستان را به صورت درست مدیریت کنند.

رئیس جمهور غنی اظهار داشت: فعالیت های معارف به یک وزارت خلاصه شده نمی تواند، تعلیم  برای آینده افغانستان بی نهایت مهم است و باید وزارت های دفاع ملی، داخله، مخابرات، صحت عامه وتصحیلات عالی نیز در آن نقش اساسی را ایفا کنند.

رئیس جمهور گفت که تا دو هفته آینده 6.9میلیون جلد کتاب توزیع میشود و کمیسیون ملی بخاطر بررسی و کنترل معارف تشکیل خواهد شد.

رئیس جمهور همچنان از کمیسیون برگزاری نوروز که در فضای امن تلاش کردند، تشکر نموده، گفت: آنانیکه در مقابل افغانستان، عقاید اسلامی و وحدت ملی ما سلاح برمی دارند، دشمن افغانستان اند و ما آنانرا سرکوب می کنیم.

آنانیکه در مقابل عقاید اسلامی و وحدت ملی ما سلاح برمی دارند، دشمن افغانستان اند و سرکوب خواهندشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد