آینده-مبهم؛-دانشجویان-پس-از-فراغت-چه-کنیم-

فارغ‌التحصیلان دانشگاها با ابراز نگرانی از فقر و آینده مبهم شان می ‌گویند که در میان گزینه‌های چون « کار برای تامین مخارج خانواده و ادامه تحصیل» دچار آفت چندپارگي و سردرگمی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: برشنا واحیدی یک تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه خصوصی امروز سه‌شنبه( ۷ جدی) گفت که با توجه به وضعیت بد کشور، هیچ امید و انگیزه‌ی برای ادامه تحصیل و یا هم کار کردن برای تامین مخارج خانواده وجود ندارد.

بانو واحیدی بیان کرد که متاسفانه حکومت امارت اسلامی شرایط زندگی کردن را برای بانوان سخت ساخته و حتی دختر خانم ها نمی توانند بیرون از خانه کار کنند. وی از مسوولان امارت اسلامی خواست که حق تحصیل و کار برای زنان در نظر بگیرند.

در همین حال، اجمل ضیایی فارغ التحصیل دوره ماستری می‌گوید که پس ۱۸ سال تحصیل، اکنون هیچ امیدی برای کار کردن و ادامه تحصیل در این کشور وجود ندارد. او با ابراز نگرانی می‌افزاید که اگر وضعیت کشور بهبود نیابد، آینده جوانان به تاریکی مواجه خواهد شد.

از سوی هم، عبدالطیف روشان، ریس دانشگاه خصوصی باختر می‌گوید که با وجود چالش‌ها و نابسامانی‌ها، این دانشگاه توانسته است حدود ۳۲۰ تن را در عرصه ماستری و لیسانس فارغ کند. جوانان باید مبارزه کنند تا کشور را از فقر و بی‌سوادی نجات دهند.

با این حال، خیبر سیفی، ریس پوهنتون‌های خصوصی گفت که جوانان نباید در این شرایط انتقاد کنند بلکه دست به دست هم بدهند و کشور را آباد سازند. زیرا چالش ها وجود دارد اما باید تلاش کنیم تا این مشکلات را از سر راه علم و دانش بر طرف سازیم.

گفتنی است که با روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی، تمام مکاتب و دانشگاه های دولتی مسدود و دانشجویان در یک حالت بی سرنوشتی قرار گرفته اند؛ اما مسوولان امارت اسلامی می‌گویند که فعالیت دانشگاه‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

آینده مبهم؛ دانشجویان: پس از فراغت چه کنیم؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد