طالبان-خلیل‌زاد-همکار-خوبی-بود

سخنگوی وزارت خارجه طالبان در واکنش به کناره‌گیری زلمی خلیل‌زاد، می‌گوید که ما در مذاکرات خود با آمریکا شاهد پیشرفت خوبی بودیم.

به گزارش افغان نیوز؛ زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه دولت آمریکا در مذاکرات صلح افغانستان، روز (دوشنبه، ۲۶ میزان) از سمت خود کناره گیری کرد.

کناره‌گیری آقای خلیلزاد، واکنش‌های مختلفی در میان فعالان اجتماعی و سیاسی و مقام‌های پیشین افغانستان در پی داشته است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توییتی نوشته است که «ما در مذاکرات خود با آمریکا که به رهبری آقای زلمی خلیل‌زاد انجام شد، شاهد پیشرفت خوبی بودیم.»

وی اضافه کرده؛ طالبان امیدوار اند که با نماینده جدید آمریکا در امور افغانستان، موافقنامه دوحه به طور کامل عملی و روابط دو کشور عادی شود.

از سوی هم، رنگین دادفر اسپنتا، وزیر خارجه پیشین افغانستان نوشته است: «خلیل‌زاد نقش ویران‌گرش را در روند اسارت‌باری بنام صلح تکمیل کرد. او‌ نه تنها برخی از رهبران ساده انگار را با خود هم‌سو کرد بلکه با استفاده از احساسات شؤنیستی قومی این روند را ممکن ساخت.»

همچنین رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در توییتر خود نوشته است: «بالاخره این مرد کلاهبردار پس از کشاندن افغانستان به یک فاجعه برگشت‌ناپذیر از صحنه اخراج شد!»

اما انتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در توییتی از چندین دهه خدمت خستگی‌ناپذیر او به مردم آمریکا، قدردانی کرده است. 

این درحالی است که در فبروری/فوریه سال گذشته، آمریکا و طالبان یک توافقنامه تاریخی را امضا کردند که مطابق آن آمریکا باید تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کرد و طالبان هم از جمله متعهد شدند که به نیروهای آمریکایی حمله نمی‌کنند و به گروه‌های تروریستی در افغانستان پناه نمی‌دهند.

طالبان: خلیل‌زاد همکار خوبی بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد