ا-ا-اشتراک-نمی‌کند

وزارت خارجه‌ ا.ا اعلام کرده است که به‌دلیل عدم پذیرفته‌شدن شرط‌هایش از سوی سازمان ملل، نمایندگان حکومت سرپرست در دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان در دوحه شرکت نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت ناوقت روز گدشته (شنبه، ۲۸ دلو) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که به سازمان ملل متحد توضیح داده بود که اشتراک ا.ا در نشست دوحه در صورتی سودمند است که به‌عنوان تنها طرف مسوول به نمایندگی از افغانستان شرکت کند و زمینه‌ گفتگو‌ی روشن میان هیات و مقام‌های سازمان ملل متحد در سطح عالی فراهم شود.

وزارت خارجه ا‌.ا افزوده است که «به‌دلیل عدم پیشرفت در این زمینه، مشارکت بی‌نتیجه‌ امارت سودمند تلقی نشد».

دومین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها در امور افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل قرار است امروز در شهر دوحه آغاز شود و تا روز دوشنبه نیز ادامه داشته باشد.

در این نشست در مورد رویکرد هماهنگ و منسجم کشورها در تعامل با افغانستان بحث می‌‌شود و نمایندگان ویژه‌ کشورها پیشنهادات گزارش «ارزیابی مستقل افغانستان» را بررسی و در مورد تعیین نماینده‌ ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان رایزنی می‌کنند.

ا.ا در حالی از اشتراک در دومین نشت نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان خوداری کرده که در اولین نشست نمایندگان ویژه‌ کشورها به میزبانی دبیرکل سازمان ملل در دوحه از حکومت سرپرست دعوت نشده بود.

ا.ا اشتراک نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد