ا-ا-خواستار-امنیت-و-ثبات-در-منطقه-است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای ا.ا از مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان و هیات همراه‌اش خواسته است که پیام روشن ا.ا را به اسلام‌آباد انتقال دهد که حکومت سرپرست خواستار «امن و ثبات در منطقه است و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که خاک افغانستان را علیه کسی دیگری استفاده کند».

به گزارش افغان نیوز؛ ارگ با نشر خبرنامه‌ای گفته است که مولانا فضل‌الرحمان از سفر خود به کابل ابراز خرسندی کرده و گفته است که هر دو کشور اسلامی مشترکات دارند و باید مشکلات از طریق گتفگو حل شود.
در خبرنامه به نقل از او آمده است: « ما باید به نفع یکدیگر بسترهای همکاری را ایجاد نموده و با همدیگر تعاون نماییم».
فضل‌الرحمان افزوده است که او تصمیم اخراج مهاجران افغانستان را از سوی حکومت پاکستان محکوم می‌کنده و «این دو ملت باهم مشترکات زیاد دارند، هدف ما این است که از تعلقات موجود به نفع مشترکات دو کشور استفاده کنیم».
به نقل از خبرنامه‌،  مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا ابراز امیدواری کرده است که سفر علمای پاکستان در راستای تحکیم روابط میان افغانستان و پاکستان و «کاهش سوء تفاهمات» موثر واقع شود. او افزوده است که ا.ا با تمام کشورهای همسایه، به‌ویژه‌ پاکستان روابط خوب و استوار بر احترام متقابل می‌خواهد.
عبدالکبیر گفته است که ا.ا اطمینان می‌دهد که از خاک افغانستان به هیچ کسی خطر و تهدید متوجه نخواهد شد و «بهتر آن است که به عوض ادعاها و پروپاگاندای رسانه‌ای، روی واقعیت‌ها بحث صورت گیرد».
مولانا فضل‌الرحمان به دعوت ا.ا در راس یک هیات از علمای پاکستان روز گذشته (یک‌شنبه، ۱۷ جدی) وارد کابل شده است. این هیات پاکستانی با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا و برخی از اعضای کابینه‌ ا.ا دیدار و گفتگو کرده است.

ا.ا خواستار امنیت و ثبات در منطقه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد