اتحادیه-اروپا-کشتار-هزاره‌ها-باید-متوقف-شود

اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید که کشتار هزاره‌ها در افغانستان باید متوقف و جرایم علیه این گروه قومی بررسی شود.

به گزارش افغان نیوز، نمایندگی سیاسی اتحادیه‌ی اروپا در کابل، امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ جوزا) در تویتی گفته است: «کشتار هزاره‌ها باید متوقف و جرایم علیه آنان هم باید تحقیق شود.»

نمایندگی سیاسی این اتحادیه در کابل این موضوع را همزمان با اعلام دیدار توماس نیکلسون، نماینده‌ی ویژه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان با دانش‌آموزان دختر مکتب سیدالشهدا که در تاریخ ۱۸ ثور، مورد حمله قرار گرفت، ‌مطرح کرده است.

نمایندگی سیاسی اتحادیه‌ی اروپا در کابل به نقل از گفته‌های دانش‌آموزانی که از این حمله جان سالم به‌در برده‌اند، گفته که آنان متوقف نمی‌شوند و به راه‌شان ادامه می‌دهند.

حمله بر مکتب سیدالشهدا روز شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۱۸ ثور) با یک انفجار موتر بمب‌گذاری‌شده و دو انفجار ماین جاسازی‌شده انجام شد. براساس آمارهای رسمی، در این حمله بیش از ۵۰ نفر –اغلب دانش‌آموزان دختر- کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

خانواده‌های قربانیان حمله بر مکتب سیدالشهدا در تاریخ ۲۶ ثور اما اعلام کردند که در این حمله حدود ۹۰ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

آنان همچنان خواهان به‌رسمیت‌شناختن این حمله به‌عنوان مصداق نسل‌کشی از سوی حکومت افغانستان و جامعه‌ی جهانی شدند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان این حمله را نسل‌کشی خوانده و گفته بود که این کشتار و دیگر خشونت‌ها در افغانستان باید از سوی یک تیم متخصص و مستقل از محققان سازمان ملل متحد بررسی و تحقیق شود. 

این کمیسیون از سازمان ملل خواسته بود که «بلافاصله» تعهد خود را در مورد شناسایی عاملان این جنایت اعلام و طی دو ماه گزارش خود را منتشر کند.

اتحادیه اروپا: کشتار هزاره‌ها باید متوقف شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد