اجماع-بین‌المللی-در-مورد-صلح-افغانستان-شکل-می‌گیرد

نماینده ویژه امریکا حمایت هند را در تقویت اجماع بین‌المللی در مورد صلح افغانستان که به تعبیر او در حال شکل‌گیری است، مؤثر می‌داند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در توییترش نوشته است که از حمایت هند از تلاش‌های امریکا استقبال می‌کند و حمایت این کشور را در تقویت اجماع بین‌المللی در مورد صلح افغانستان که به تعبیر او در حال شکل‌گیری است، مؤثر می‌داند.

آقای خلیل‌زاد افزوده است، او با مقام‌های هندی در مورد این‌که با جلوگیری از استفاده نشدن از خاک افغانستان برای اهداف تروریستی و علیه کشورهای دیگر، ارتباطات منطقه‌ای و تجارت رشد خواهد داشت، به توافق رسیده است.

 وی هم‌چنان نوشته است که امریکا و هند به عنوان دو دموکراسی بزرگ جهان روی این‌که دست‌آوردهای ۱۸ سال گذشته مردم افغانستان در روند صلح حفظ و تقویت شود، نیز به توافق رسیده‌اند. خلیل‌زاد تأکید کرده است که آینده افغانستان متعلق به خود افغان‌ها است و آن‌ها در یک فرایند مشروع و فراگیر برای آینده‌شان تصمیم بگیرند.

در همین حال، رسانه‌های هندی روز گذشته گزارش کردند که آقای خلیل‌زاد با مقام‌های هندی روی نقش کشورهای منطقه در روند صلح افغانستان و نیز مذاکرات جاری قطر بحث و گفت‌وگو کرده است.

این درحالی است که ششمین دور گفت‌وگوهای جاری قطر میان امریکا و گروه طالبان روز دوشنبه به دلیل آغاز ماه رمضان دچار وقفه یک‌روزه شد و دیروز سه‌شنبه از سر گرفته شد و بر اساس آن‌چه طالبان اعلام کرده است، خلیل‌زاد در ساعات پایانی مذاکرات روز گذشته به آن‌ها پیوسته است.

اجماع بین‌المللی در مورد صلح افغانستان شکل می‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد