دوستم-به-منظور-بررسی-وضعیت-امنیتی-وارد-بلخ-شد

جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری به منظور بررسی شرايط امنيتی و ديدار با اقوام در مورد مسايل ملی از جمله پروسه صلح، وارد ولایت بلخ شد.

به گزارش افغان نیوز: بشیر احمد ته‌ینج، سخن‌گوی حزب جنبش ملی افغانستان در برگه فیس بوک خود نگاشته است که عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری، صبح امروز شنبه (۱۰حمل) به ولایت بلخ رفته است.

وی نگاشته است: “جنرال دوستم به منظور بررسی شرايط امنيتی، ديدار با اقوام در مورد مسايل ملی از جمله پروسه صلح، دلجويی از خانواده های شهداء و احوال‌گيری از وضعيت بيجا شدگان ناشی از جنگ ها و آفات طبيعی وارد شمال كشور شده است.”

گفته می شود که عبدالرشید دوستم، پس از یک سفر خارجی به بلخ رفته و قرار است به ولایت جوزجان نیز برود.

این درحالی است که احمد ایشچی، والی پیشین ولایت جوزجان و رقیب سیاسی جنرال دوستم در ماه قول سال ۱۳۹۵ ادعا کرد که او از سوی دوستم و افرادش ربوده شده و سپس از سوی آقای دوستم مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

جنرال دوستم بعد از این خبر، افغانستان را ترک کرد و برای مدتی به کشور ترکیه رفت. او پس از این سفر برای بیشتر از یک سال در تبعید باقی ماند و حکومت افغانستان یک بار مانع نشست هواپیمای حامل او به مزار شریف شد. نزدیکان او این موضوع را رد کرده و گفتند که آقای دوستم به منظور درمان بیماری اش به ترکیه رفته است.

این درحالی است که آقای دوستم سال گذشته در پی بیشتر از ۲۰ روز اعتراضات هواداران جنش در چندین ولایت افغانستان، به کابل برگشت، اما گفته می‌شود به دلیل مبهم بودن پرونده‌اش، اجازه سفر به شمال افغانستان را نداشت.

دوستم به منظور بررسی وضعیت امنیتی وارد بلخ شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد