احتمال-تمدید-کار-لویه-جرگه-مشورتی-صلح-برای-یک-روز

رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، از احتمال تمدید کار لوی جرگه برای یک روز خبر داده می گوید که ۴۵ درصد کار های جرگه انجام شده است.

به گزارش افغان نیوز: لویه جرگه مشورتی صلح، روز دوشنبه 9ثور افتتاح و به کار آغاز کرد، اما کار های این جرگه بر اساس تقسیم اوقات پیش نرفت.

محمد عمر داودزی رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، امروز چهارشنبه 11ثور در یک کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که امکان دارد کار این لویه جرگه برای یک روز یا نیم روز تمدید گردد.

به گفته داودزی  داکتر افضل حدید، محمد عارف نورزی، حبیبه سرابی، کمال صافی و منیره آخند زاده با اکثریت آرا به حیث معاونان و رفیع الله حیدری، احمد موسی رحیمی، گلالی اکبری، عاطفه طیب و عرفان الله عرفان با کسب اکثریت آرا به حیث منشی های لویه جرگه مشورتی صلح انتخاب شدند.

به گفته وی از شفافیت پروسه انتخابات معاونین، منشی ها، روئسای کمیته ها و منشی های کمیته ها هیچ گونه سوال وجود ندارد و با شفافیت و استقلالیت کامل راه اندازی شد.

وی افزود که تا 45 درصد کار جرگه پیش رفته است و انتظار می رود که در روز سوم جرگه، کارها با سرعت بیشتر انجام شود تا دوباره مطابق تقویم  کار آن فردا ختم شود، اما درصورتی پایان نیافتن کار، این جرگه برای نیم روز یا یک روز تمدید می شود.

رئیس این کمیسیون می گوید که کمیته های لویه جرگه امروز چهارشنبه سرگرم مشوره هستند و درصورتی که کار کمیته ها در روز سوم جرگه تمام شود، کار جرگه در زمان تعین شده آن به پایان خواهد رسید.

وی یاد آور شد که کمیته ها صبح روز دوم لویه جرگه کارهای شان را آغاز کردند در قدم نخست  روئسا و منشی های کمیته ها انتخاب شدند که  از جمله‌ی 50 کمیته؛ روئسای 13 کمیته و منشی های 28 کمیته، زنان هستند.

کمیته های لویه جرگه، امروز به صورت رسمی به بحث و رای زنی در مورد موضوعات صلح و راه حل های صلح آغاز کردند و تلاش می شود تا پایان روز کار آنها پایان یابد.

بحث های کمیته ها بیشتر در مورد تعین چهارچوب برای مذاکره و تشخیص میکانیزم واضح برای رسیدن به صلح پایدار می باشد.

رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح می گوید که احتمال دارد شماری از چهره های سیاسی به شمول رییس اجرائیه که لویه جرگه مشورتی را تحریم کرده بودند، در نشست اختتماحیه این جرگه اشتراک کنند.

وی همچنان از آغاز ششمین دور گفت و گوهای صلح میان زلمی خلیلزاد و نماینده گان طالبان  که امروز در قطر آغاز می شود، استقبال کرد.

 

احتمال تمدید کار لویه جرگه مشورتی صلح برای یک روز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد