احمد-مسعود-هوادارانش-را-به-قیام-مسلحانه-فراخواند

رهبر جبهه مقاومت ملی علیه طالبان از تمامی هوادران اش خواست که در گوشه گوشه‌ای خاک افغانستان به پا خیزند و به هر شکل ممکن(تظاهرات و جنگ مسلحانه) قیام کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی علیه طالبان در پنجشیر، امروز دوشنبه(۱۵، سنبله) با نشر یک پیام صوتی، گفته که ما براساس فیصله علمای دین مبنی بر تامین آتش‌بس، مبارزه را متوقف اما طالبان حملات شان را از سر گرفته‌اند.

وی می‌گوید: طالبانی که به قرآن، بشریت و فیصله علما باور ندارند، برخی از مردم به شمول بخشی از فامیل من را تیر باران کرده‌اند.

به گفته وی؛ وضعیت کنونی نشان می‌دهد که بیگانگان با استفاده از نوکران شان تلاش دارند افغانستان را به انزوای اقتصادی و سیاسی ببرند.

آقای مسعود از تمامی هوادران اش خواست که در گوشه گوشه‌ای خاک افغانستان به پا خیزند و علیه طالبان به هر شکل ممکن(تظاهرات و جنگ مسلحانه) قیام کنند.

رهبر جبهه مقاومت پنجشیر با انتقاد از سیاست غلط جامعه جهانی در قبال طالبان، گفت که طالبان نه تنها تغییر بلکه بی‌رحم‌تر و ظالم‌تر از گذشته وارد میدان شده‌اند. تاریخ قضاوت خواهد کرد که کدام کشور دوست و در کنار مردم و کدام کشور دشمن افغانستان است.

مسعود در اخیر به هوادارانش اطمینان داد که تا آخرین لحظات در کنار مردم تا آزادی افغانستان مبارزه می‌کنیم و هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر ملت را نخواهد داشت.

از سوی هم، گزارش‌ها می‌رسانند که فهیم دشتی، سخنگوی «جبهه مقاومت ملی» در منطقه «دشتک» واقع در ولسوالی رخه ولایت پنجشیر کشته شده است.

این درحالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی طالبان، امروز در یک نشست خبری گفت که ولایت پنجشیر از وجود مخالفان پاک سازی شده و پس از این به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم علیه منافع ما سلاح بردارند.

احمد مسعود هوادارانش را به قیام مسلحانه فراخواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد