دانش-طرفدار-جنگ-نیستیم-اما-دادخواهی-حق-ماست

معاون دوم ریاست جمهوری پیشین کشور در پیوند به کابینه حکومت امارت اسلامی طالبان می‌گوید که ما طرفدار تداوم جنگ نیستیم اما مردم حق دارند با دادخواهی شان خواستار عدالت و آزادی شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری پیشین کشور، در برگه فسبوک‌اش نوشته است که امروز اکثریت افراد، حق و ناحق، همه کاسه و کوزه را بر فرق حکومت قبلی می‌شکنند ولی ساختار نظام در 20 سال گذشته علی رغم کاستی‌های زیاد،  از ویژگی های برجسته ای برخوردار و در تاریخ افغانستان بی پیشنه بود.

اما طالبان کابینه‌ای ساخته‌اند که نه تنها از حضور اقوام و احزاب سیاسی دیگر در آن خبری نیست بلکه کاملا و به صورت آشکار و هویدا در انحصار یک قشر و صنف خاصی قرار گرفته است.

آقای دانش در مورد وعده‌های همه شمول طالبان نوشته است: «سالی که نکوست از بهارش پیداست» و همچنین «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می رود دیوار کج.»

به گفته وی؛ برخی فکر می کنند که ماشین حکومت، فرمان، صندلی‌های اصلی و اقتدار و امتیازات آن باید در انحصار افراد و گروه خاصی باشد و دیگران در این ماشین باید به عنوان عمله، رعیت مطیع باشند و تنها کار کنند و جان بکنند.

دانش می‌گوید که تشدید منازعات و جنگ‌های ویرانگر و نفرت پراکنی‌های قومی، زبانی و مذهبی هرگز ما را به هدف نمی رساند و سیاست حذف، انحصار، سرکوب و کشتار هم هیچگاه کامیاب نبوده و همواره تنها طرفداران خود را نابود کرده است. بنابراین، تنها راه اصلی بازگشت به گفتگوهای سازنده و تن دادن به حقوق اساسی شهروندان است.

آقای دانش از همه مردم و دوستان و همفکران خود خواسته که با حفظ اتحاد و همدلی و با رعایت مصالح و منافع واقعی مردم، دادخواهی شان را برای احقاق حقوق اساسی و بنیادی مردم به صورت معقول و منطقی ادامه دهند.

این در حالی است که تظاهرات شهروندان کابل در سه روز گذشته به خشونت کشانیده شده، خبرنگاران که برای پوشش در محل بودند، مورد لت و کوب قرار گرفته اند.

وزارت داخله امارت اسلامی افغانستان اعلام کرده که پس از این هیچ کسی بدون هماهنگی، حق تظاهرات را در چنین شرایط ندارد.

دانش: طرفدار جنگ نیستیم اما دادخواهی حق ماست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد