اختلاف-روی-ارقام-زندانیان-رها-شده-طالبان-توسط-حکومت

با اینکه روند رهایی و تبادله زندانیان میان حکومت افغانستان و طالبان به تازگی رونق پیدا کرده اما دو طرف در مورد ارقام زندانیان رها شده این گروه، اختلاف نظر دارند.

به گزارش افغان نیوز: حکومت افغانستان تایید می‌کند که ۲۷۱۰ زندانی گروه طالبان از زندان‌های این کشور رها شده اند و ۲۹۰ زندانی دیگر به زودی رها میشوند؛ اما گروه طالبان ارقام را درست نمی‌داند و می‌گوید که تا اکنون ۲۲۸۴ زندانی گروه طالبان از بند حکومت افغانستان رها شده اند.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر در یک پیام تویتری گفته است که ارقام «اداره کابل» در مورد رهایی زندانیان این گروه صحت ندارد و طالبان رهایی ۲۲۸۴ زندانی این گروه را از بند حکومت افغانستان «اداره کابل» تایید می‌کند.

شاهین گفته است که باید ارقام دقیق در مورد زندانیان رها شده گروه طالبان باید ارائه شود و روند رهایی زندانیان این گروه نیز ادامه پیدا کند.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می گوید که حکومت افغانستان حدود ۲۵۰۰ زندانی طالبان را آزاد کرده و در مقابل گروه طالبان بیش از ۴۰۰ زندانی حکومت را آزاد کرده و این روند باعث امیدواری امریکا به آغاز مذاکرات میان طرفین شده است.

اختلاف روی ارقام زندانیان رها شده طالبان توسط حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد