اداره-عالی-مبارزه-علیه-فساد-اداری-خار-چشم-ارگ-است

مسوولان اداره عالی مبارزه با فساد اداری می‌گویند: ما خار چشم فساد پیشه گان در ارگ ریاست جمهوری شده ایم و به خاطر همین است که سران حکومت وحدت ملی تصمیم به لغوی این اداره گرفته اند، در حالیکه هیچ گونه اراده برای مبارزه با فساد ندارند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مسوولان اداره عالی مبارزه با فساد اداری، امروز (دو شنبه 10 ثور) در یک برنامه خبری در کابل گفتند: حکومت هیچ گونه تصمیم برای مبارزه با فساد اداری ندارد و برای همین مسئله تصمیم به لغوی این اداره گرفته است.

آقای شمس الله جاوید، رئیس زون شرق اداره عالی مبارزه با فساد اداری گفت: اداره عالی مبارزه با فساد اداری در سال‌های اخیر صلاحیت کافی نداشته و برای همین مسئله در بسیار موارد ناکام بوده است.

آقای جاوید بیان داشت: حکومت تصمیم ندارد که فساد پیشه گان دولتی را که دست شان به غصب زمین های دولتی و غیر دولتی و دزدی های زیاد آلوده اند، به محاکمه کشاند. او افزود: ادغام اداره مبارزه با فساد اداری و دادستانی کل خلاف قانون اساسی کشور است و باید رئیس جمهور تجدید نظر کند.

مسئولان اداره عالی مبارزه با فساد اداری گفتند: در حال حاضر حدود 400 نفر افراد مسلکی در این اداره مصروف کار هستند که با ادغام این اداره با دادستانی کل تمام این افراد بیکار میشوند و حکومت هیچ گونه راه حل برای این افراد و خانواده های انها در نظر نگرفته است.

مسوولان می افزایند: کارمندان این اداره هیچ گونه مصئونیت شغلی و امنیتی ندارند و هر روز زیر تهدید قرار دارند در سال گذشته یک تن از کارمندان این اداره به دلیل تهدید کشور را ترک کرد.

به اساس گزارش این اداره، در سال گذشته 1861 پرونده بررسی شده است که از مجموع این قضایا یک صد پرونده به ریاست جمهوری و 691 پرونده به دادستانی کل ارسال شده است.

84 پرونده به وزارت عدلیه، 254 پرونده به قضایای دولت، 407 پرونده سفارشات اصلاحی که از مجموع این پرونده ها 1004 پرونده تکمیل شده است.

قابل ذکر است که حکومت تصمیم گرفته است که اداره عالی مبارزه با فساد اداری را با دادستانی کل ادغام کند و این مسئله نگرانی جدی کارمندان این اداره را به همراه داشته است.

اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری خار چشم ارگ است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد