واشنگتن-با-پشتیبانی-از-مقامات-افغان،-فساد-را-افزایش-داده-است

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان گفته است که پشتیبانی غیرعمدی واشنگتن از مقام‌های‌ فاسد‌ افغان سبب افزایش فساد در این کشور شده است.

به گزارش افغان نیوز: اداره بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان «سیگار» می‌گوید که پشتیبانی غیرعمدی واشنگتن از مقام‌های‌ فاسد‌ افغان سبب افزایش فساد در این کشور شده است.

جان ساپکو، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در این رابطه گفته است: «حتی اگر گروه طالبان فردا با حکومت افغانستان موافقتنامه‌ صلح امضاء کند، حکومت افغانستان هنوز هم برای نیمی از بودجه خود به کمک‌های بین‌المللی نیاز خواهد داشت».

وی افزود، سربازان ما ممکن ‌به ‌امریکا ‌برگردند، اما پول ما هنوز هم مصرف خواهد شد. توسعه یک بخش خصوصی پویا در افغانستان، راه حل دراز مدت به این مشکل است.

این نهاد گفته است که میزان تلاش حکومت برای انکشاف بخش خصوصی با امنیت، ظرفیت اداره‌ها در حکومت‌، روابط‌ همسایه‌‌ها‌ با افغانستان و فساد همسان نبوده است.

این درحالی است که وزارت دفاع ملی تأکید کرده است که با پایان نبردها و پیوستن طالبان به روند صلح، اقتصاد کشور می‌تواند در مدت بسیار‌ اندک‌ آن هم‌ با استفاده از منابع داخلی رشد چشم‌گیر داشته باشد.

آقای ساپکو در پایان گفته است که اداره سیگار به هدف توسعه فعالیت‌ها در بخش خصوصی در افغانستان همچنان خواستار ادامه تلاش‌های امریکا به‌هدف ‌مبارزه ‌با ‌فساد است.

واشنگتن با پشتیبانی از مقامات افغان، فساد را افزایش داده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد